סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק X 24.7.23
אלון מאסק (Photo: Alain Jocard/ AFP)

מאסק נגד מאסק: סטארלינק תחסום את X בברזיל

ביהמ"ש בברזיל הורה לחסום את פעילות X במדינה לאחר שזו סירבה לחסום חשבונות מסוימים. סטארלינק, גם היא בבעלותו של מאסק, סירבה בתחילה, אולם חזרה בה. במקביל מנהלת החברה מאבק משפטי כדי להפשיר את נכסיה אותם הקפיא ביהמ"ש

סטארלינק, חברת האינטרנט הלווייני של אלון מאסק, הודיעה שתציית לצו בית המשפט בברזיל ותחסום את הגישה ל-X (לשעבר טוויטר). זאת, לאחר שקודם לכן אמרה החברה שאין בכוונתה להיענות לצו.
בסוף השבוע, הורה בית המשפט העליון של ברזיל לחסום את פעילות X במדינה, לאחר שמאסק סירב לציית לצווים שהורו לו לחסום חשבונות מסוימים. כן נקבע שיוטל קנס של כ-9,000 דולר ביום על כל אזרח שינסה לעקוף את החסימה באמצעות שירות VPN. החסימה היא חלק ממאבק נחוש ונרחב של ברזיל לבלימת ההתפשטות של פייק ניוז ותיאוריות קשר במדיה החברתית.

במקביל לחסימה, הקפיא בית המשפט כספים ונכסים מקומיים של סטארלינק ואסר על בנקים לאפשר לה לשלוח ולקבל כספים, בניסיון לגבות קנסות בסך 3 מיליון דולר שהוטלו על X. סטארלינק עצמה הודיעה תחילה לרגולטור הטלקום הבריזלאי, Anatel, שאין בכוונתה לציית לצו ולחסום את X במדינה. לסטארלינק 225 אלף לקוחות בברזיל, 0.5% מהשוק.
אולם אמש (ג') מסרה סטארלינק שהיא חוזרת בה ותחסום את הגישה לפלטפורמה בעבור לקוחותיה. "ללקוחותינו בברזיל (שאולי לא יכולים לקרוא את זה כתוצאה מחסימת X)", נכתב בחשבון ה-X של סטארלינק. "אחרי הצו משבוע שעבר שהקפיא כספים של סטארלינק ומנע מאתנו לבצע עסקאות פיננסיות, פתחנו מיד בהליכים משפטיים בבית המשפט העליון, הסברנו שמדובר בצו בלתי-חוקי וביקשנו להפשיר את נכסינו. בלי קשר למהלך הבלתי-חוקי של הקפאת נכסי סטארלינק, אנחנו מצייתים לצו שמורה לחסום את X בברזיל. נמשיך לפעול בכל האפיקים החוקיים, וכך גם אחרים שסבורים שהצווים מפירים את החוקה הברזילאית".