"המפרסמים? אלון מאסק הוא זה שהורג את פלטפורמת X"
"המפרסמים? אלון מאסק הוא זה שהורג את פלטפורמת X"
מומחים בתעשייה סבורים שההתקפה הבוטה של מאסק על המפרסמים רק תגביר את מגמת הנטישה שלהם; "נראה שהוא נחוש להרוס את הפלטפורמה", אמר בכיר בענף הפרסום; האנליסטית ג'סמין אנברג סבורה שהפגיעה הגדולה ב-X נגרמה בשל החלטות כושלות של הבעלים
ההתקפה הבוטה של אלון מאסק נגד המפרסמים הנוטשים את פלטפורמת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר) רק תוביל לעזיבות נוספות, כך להערכת מומחים בתעשייה. חברות גדולות כמו דיסני ואפל הודיעו החודש על השעיית הפרסום בפלטפורמה לאחר שמאסק תמך בפוסט שטען כי היהודים שונאים את הלבנים.
מאסק השתתף ביום רביעי בכנס של הניו יורק טיימס והתנצל על הפוסט, אך באותו הזמן איים על המפרסמים, שלדבריו מנסים לסחוט אותו. הוא ככל הנראה רמז בין השאר למנכ"ל דיסני בוב איגר שנכח בקהל.
אולם, ההערכה היא שההתקפה הזו לא תועיל להכנסות של X, אותה רכש באוקטובר השנה שעברה ב-44 מיליארד דולר. "חברות צריכות להגן על המותגים שהן עובדות עבורם", אמר לרויטרס לו פסקליס, מייסד חברת הייעוץ AJL. "לא מדובר במפרסמים שחוברים יחד במועדון סודי כדי לקדם אג'נדה".
מנכ"לית X לינדה יאקרינו שלחה מזכר לעובדים בנושא ביום חמישי, ובו טענה שהריאיון של מאסק היה "כן ונעלה", וקראה לעובדים לצפות בו. "לעקרונות שלנו אין תג מחיר, ואנחנו לא נתפשר עליהם – אי פעם", כתבה.
בדבריו האשים מאסק כי הציבור ידע שהמפרסמים הם האחראים להרס הפלטפורמה, אולם האנליסטית ג'סמין אנברג טוענת כי "אם מישהו הורג את X זה אלון מאסק, לא המפרסמים". לדבריה, בדיקה בדיעבד תגלה ששורה של החלטות מדיניות שקיבל מאסק, פיטורים, ציוצים ותגובות מעוררות כעס מצידו של מאסק הם אלו שפגעו בהכנסות של X.
"נראה שמאסק נחוש להרוס את הפלטפורמה", הוסיף בכיר נוסף בתעשיית הפרסום. לפי נתונים שאספה חברת ניתוח המדיה גיידליין, הוצאות המפרסמים על X בארה"ב מינואר ועד אוקטובר השנה נפלו ב-64% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "אנחנו מאמינים שיש סיכון שעוד חברות יפסיקו את הפרסום ב-X, לפחות על בסיס קצר טווח", אמר גם האנליסט טום פורטה. במקביל, מספר המשתמשי הפעילים בארה"ב נפל ב-19% מאז נרכשה הפלטפורמה בידי מאסק, כך לפי חברת המחקר Data.ai.