סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ארצות הברית חוקרת את טיקטוק בחשד להפצת תכנים של התעללות בילדים

ב"פייננשל טיימס" מדווחים כי במשרד לביטחון המולדת טוענים שהאפליקציה היא "מקום מושלם לתוקפים להיפגש, לעקוב ולפנות לילדים", וכי מספר החקירות נגד הרשת החברתית הסינית הקשורות לניצול ילדים קפץ פי 7 בשנים האחרונות. טיקטוק מצדה טוענת שהיא מסירה 96% מהתכנים שמפרים את מדיניות ההגנה על קטינים לפני שמישהו בכלל צופה בהם

טיקטוק נמצאת תחת חקירה מצד הממשל האמריקאי בנוגע להתנהלות אפליקציית הסרטונים מול תכנים המציגים התעללות מינית בילדים, כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס". לפי שני אנשים המעורים בנושא, המשרד לביטחון המולדת בארצות הברית חוקר כיצד מתמודדים בטיקטוק עם תכנים של התעללות מינית בילדים. במקביל משרד המשפטים בוחן כיצד מאפיין ספציפי להגנה על הפרטיות בטיקטוק מנוצל על ידי תוקפים. "זה מקום מושלם לתוקפים להיפגש, לעקוב ולפנות לילדים", אמרה ארין בורק ממחלקת פשעי הסייבר במשרד להגנת המולדת.


לטיקטוק, שבבעלות חברת בייטדאנס הסינית, יש יותר ממיליארד משתמשים. לפי הדיווחים, החברה מעסיקה מעל ל-10,000 עובדים ברחבי העולם שתפקידם לעבור על התכנים המועלים. השבוע דווח כי לפי ההערכות ההכנסות של החברה השנה מפרסום ישולשו ל- 11.6 מיליארד דולר.
לפי הדיווח, בין 2021-2019 מספר החקירות בהן פצחה המחלקה לביטחון המולדת נגד טיקטוק הקשורות לניצול ילדים עלה פי שבעה.
רשתות המדיה החברתית משתמשות בטכנולוגיה המתבססת על מאגר של תמונות שאספו במרכז הלאומי לילדים נעדרים ומנוצלים (NCMEC), הארגון שאליו מחויבות החברות לדווח על תכנים של ניצול ילדים. טיקטוק דיווחה בשנה שעברה על 155 אלף סרטונים. לשם השוואה, אינסטגרם, שלה יש גם מעל למיליארד משתמשים, העבירה קרוב ל-3.4 מיליון דיווחים. עוד נטען כי טיקטוק לא קיבלה מהארגון שום בקשה להורדת תכנים, זאת לעומת היריבות כמו פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב.

1 צפייה בגלריה
טיקטוק טיק טוק אפליקציה TicTok
טיקטוק טיק טוק אפליקציה TicTok
טיקטוק
(צילום: שאטרסטוק)

"לטיקטוק יש מדיניות של אפס סובלנות כלפי תכנים של ניצול מיני של ילדים", נמסר בתגובה מהחברה. "כשאנחנו מגלים על כל ניסיון לפרסם, להשיג או להפיץ חומרים מסוג זה, אנחנו מסירים את התכנים, חוסמים חשבונות ומכשירים ומיד מדווחים ל-NCMEC ומשתפים פעולה עם הרשויות".
עם זאת, בורק מהמשרד להגנת המולדת טוענת כי דווקא חברות זרות כמו טיקטוק נוטות פחות לעבוד עם רשויות אכיפת החוק בארצות הברית. "אנחנו רוצים שחברות המדיה החברתית יפעלו לוודא שילדים לא מנוצלים באתרים שלהן – ואיני יכולה לומר שהן ממש עושות זאת, אבל הרבה חברות אמריקאיות כן עושות זאת", אמרה.
לפי טיקטוק, הם הסירו 96% מהתכנים שמפרים את מדיניות ההגנה על קטינים לפני שמישהו בכלל צופה בהם. מדובר בעיקר בסרטונים של קטינים ששותים אלכוהול ומעשנים. "אנחנו מחויבים לבטיחות ולרווחה של קטינים, ולכן הטמענו את הבטיחות של צעירים בתוך המדיניות שלנו, והגדרות הבטיחות והפרטיות הן ברירות מחדל בחשבונות של צעירים, ואנחנו מגבילים חלק מהמאפיינים בהתאם לגיל", נמסר עוד מטיקטוק.