סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק X 24.7.23
אלון מאסק (Photo: Alain Jocard/ AFP)

הנזק הצפוי ל-X מנטישת מפרסמים: 75 מיליון דולר עד סוף השנה

לפי דיווח בניו יורק טיימס, מצבה של הפלטפורמה גרוע מכפי שהעריכו עד כה שכן חברות נוספות, ובהן Airbnb, אמזון, קוקה קולה ומיקרוסופט, מתכוונות להקפיא את הפרסום בה; זאת לאחר שהבעלים אלון מאסק הביע תמיכה בפוסט אנטישמי

פלטפורמת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר) שבבעלותו של אלון מאסק עלולה להפסיד עד סוף השנה 75 מיליון דולר בהכנסות מפרסום, זאת בעקבות החלטתם של עשרות מותגים להקפיא את קמפייני הפרסום שלהם בפלטפורמה, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס.
תגובת המפרסמים, ביניהם וולט דיסני ו-וורנר ברדרס, הגיעה בעקבות תמיכתו בשבוע שעבר של מאסק בפוסט אנטישמי. מצבה של X הסתבך אף יותר בעקבות דו"ח שפרסם ארגון מדיה מאטרס (Media Matters) ולפיו פרסומות של חברות גדולות כמו אפל ו-IBM הופיעו לצד פוסטים המשבחים את אדולף היטלר ואת המפלגה הנאצית. ב-X הגישו השבוע תביעת דיבה נגד הארגון בשל הדו"ח.
לפי הדיווח בניו יורק טיימס, המתבסס על מסמכים פנימיים הנוגעים לקמפייני הפרסום של חברות כמו Airbnb, אמזון, קוקה קולה ומיקרוסופט, מצבה של הפלטפורמה גרוע יותר מכפי שהעריכו עד כה, שכן רבות מהחברות המצוינות במסמכים הקפיאו או מתכוונות לעצור את הפרסום ברשת החברתית.
הקפאת ההוצאות על פרסום מגיעה ברבעון האחרון של השנה, שבאופן מסורתי נחשב לרבעון הטוב ביותר של הפלטפורמה, שכן מפרסמים רבים מקדמים מבצעים והנחות כמו אירועי בלאק פריידי וסייבר מנדיי. כך למשל ברבעון הרביעי של 2021 – השנה האחרונה עבורה התקבלו נתונים – דווח על הכנסות בסך של 1.57 מיליארד דולר, ש-90% מהן הגיעו מפרסום.
ביום שישי דיווחו ב-X כי הכנסות של 11 מיליון דולר בסכנה, אך הנתון המדויק משתנה מכיוון שלפי החברה חלק מהמפרסמים חזרו לפלטפורמה וחלקם אף העלו את ההוצאות שלהם.
בעיית המפרסמים של X הוחמרה מאז רכש מאסק את הפלטפורמה באוקטובר השנה שעברה ב-44 מיליארד דולר. לפי רויטרס, ההכנסות שלה בארה"ב מפרסום ירדו בשיעור ממוצע של 55% בכל חודש לעומת השנה קודם לכן מאז הרכישה.