סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טוויטר
טוויטר (צילום: רויטרס)

ביידן נגד מאסק: "רכש חברה שמפיצה שקרים ברחבי העולם"

נשיא ארה"ב תקף את הבעלים החדשים של הרשת החברתית ואמר כי "לא קיימים יותר עורכים באמריקה"; מאסק טען בתוך כך כי טוויטר ספגה ירידה חדה בהכנסות בעקבות הפסקת הפרסום בה על ידי שורת חברות - זאת על רקע אי הבהירות בנוגע למדיניות ניטור התכנים תחת הנהגתו; החברה אישרה כי פיטרה 50% מכוח האדם שלה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן טען הלילה (ו') כי הרשת החברתית טוויטר מפיצה שקרים ברחבי העולם. בנאום שנשא באירוע גיוס כספים באילינוי, אמר ביידן: "אלון מאסק רכש את החברה שמפיצה שקרים ברחבי העולם. לא קיימים יותר עורכים באמריקה. איך אנחנו מצפים מילדים להבין מה נמצא על הכף?".
דבריו של הנשיא האמריקאי מגיעים כשלושה ימים לפני בחירות האמצע בארה"ב, שם לפי הסקרים נמצאים הרפובליקנים בדרך לחולל מהפך בבית הנבחרים ולהשיג רוב. בסנאט, לפי הסקרים, צפויים הדמוקרטים לשמור על יתרונם הדחוק, אולם מאמצע החודש חל כרסום דרמטי בכוחם - ואתר ניתוח הסקרים FiveThirtyEight חוזה כעת שגם הסנאט יעבור לשליטה רפובליקנית, כאשר לדמוקרטים סיכוי של 45% בלבד לשמור על השליטה בו.
ביידן, כך אמרה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר לפני התבטאותו של הנשיא, מאמין בצורך להפחית את שיח השנאה והדיסאינפורמציה. "זה תקף לגבי טוויטר, פייסבוק וכל רשת חברתית שבה משתמשים יכולים להפיץ דיסאינפורמציה", אמרה.
בתוך כך אמר מאסק כי טוויטר ספגה "ירידה מאסיבית בהכנסות" מכיוון שחברות הקפיאו את הפרסום בפלטפורמת הרשת החברתית. זאת על רקע אי הבהירות בנוגע לשינויים אפשריים במדיניות ניטור התכנים.



בציוץ שפרסם האשים מאסק, המשמש גם מנכ"ל של טסלה ו-SpaceX, "ארגונים אקטיביסטיים המפעילים לחץ על המפרסמים". לדבריו, טוויטר לא שינתה את אסטרטגיית ניטור התכנים שלה, ואף הוסיף כי החברה עשתה "כל שביכולתנו כדי לרצות את האקטיביסטים". עם זאת, מאסק לא סיפק נתונים לגבי גובה הירידה או הסבר כיצד ידע לייחס את ההפסד ללחץ מצד ארגונים.
"לא ביצענו שום שינוי בפעילות שלנו", אמר מאסק בכנס Baron Investment שבו השתתף אתמול (ו'), "עשינו כמיטב יכולתנו לרצות אותם וכלום לא עובד, כך שזו בעיה מדאיגה ולדעתי זו התקפה על התיקון הראשון לחוקה".
מאז השלים מאסק את רכישת החברה ב-28 באוקטובר הודיעו מספר חברות על הפסקה זמנית של הפרסום בטוויטר כדי לראות לאן נושבת הרוח תחת הבעלות של מאסק. בין החברות נמנות יריבותיה של טסלה, ג'נרל מוטורס ואאודי, וכן ענקית המזון ג'נרל מילס וחברת התעופה יונייטד איירליינס. אחד החששות הוא שמאסק יקל את החוקים המונעים פרסום שיח שנאה ומידע שגוי, כשברקע לכך ניתן לציין בין היתר את שחרור החסימה על חשבונו של הראפר האנטישמי קניה ווסט - מהלך שמאסק עצמו טען כי לא היה לו כל חלק בו.
במקביל, החברה פיטרה כ-50% מהעובדים, כך לפי ציוץ שפרסם יואל רות, אחראי הבטיחות והמהימנות בטוויטר. עם זאת, הוא הדגיש כי יכולות ניטור התכנים נותרו ללא שינוי. הפיטורים הנרחבים כוללים גם צמצום של 15% מעובדי צוות האמון והבטיחות. "אומר זאת שוב בבירור, המחויבות החזקה של טוויטר לניטור תכנים נותרה כלל ללא שינוי", צייץ גם מאסק לאחר הודעתו של רות. "בנוגע לצמצום כוח העבודה בטוויטר, לצערנו אין ברירה אחרת כשהחברה מפסידה מעל 4 מיליון דולר ביום. כל מי שעוזב קיבל שכר של שלושה חודשים, שזה 50% יותר מהנדרש לפי החוק".