סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הייפרגסט הישראלית גייסה 15 מיליון דולר

החברה מפתחת מערכת לייעול הליך ההזמנה של חדרי מלון. את הגיוס הובילה לייטספיד והשתתפה בו גם ויולה. הגיוס מביא את סך הגיוסים של החברה ליותר מ-23 מיליון דולר

הייפרגסט (HyperGuest) הישראלית, שמפתחת מערכת לייעול הליך ההזמנה של חדרי מלון, השלימה גיוס A של 15 מיליון דולר בהובלת לייטספיד ובהשתתפות ויולה. הגיוס מביא את סך הגיוסים של החברה ליותר מ-23 מיליון דולר.
החברה הוקמה בינואר 2020 על ידי ניר ירון (מנכ"ל), נעם רותם (סמנכ"ל טכנולגיות), עמית רהב (סמנכ"ל הכנסות) ומשה קנטור (סמנכ"ל תפעול), ומעסיקה כיום 45 עובדים, רובם בישראל, ארגנטינה והאיחוד האירופי. היא מתמודדות עם העולם הסבוך של הזמנת לינה במלונות, שכולל שחקנים ומתווכים רבים שחלק ניכר מהם לא חשוף לצרכן הקצה.

1 צפייה בגלריה
מימין נעם רותם ניר ירון ו עמית רהב מייסדי הייפרגסט HyperGuest
מימין נעם רותם ניר ירון ו עמית רהב מייסדי הייפרגסט HyperGuest
מימין נעם רותם, ניר ירון ועמית רהב מייסדי הייפרגסט
(צילום: יובל חן)
"אנחנו מאפשרים למלונות לשווק חדרים ישירות לכל מי שמעוניין בכך, ללא מתווכים", הסביר רותם בשיחה עם "כלכליסט". "זה נשמע מאוד טריוויאלי, אבל זה לא קיים כיום. אתרי תיירות גדולים כמו בוקינג ואקספדיה מאפשרים להזמין ישירות מאתרי המלונות (כשהם בטווח גובים עמלה מאוד מכובדת), אבל הם מהווים שיעור קטן מאוד מסך ההזמנות שלו".
"רוב מוחלט של ההזמנות, מעל 80%, לא מתבצעות על ידי צרכנים, אלא גופים שעומדים באמצע", הוסיף רותם. "למשל, הזמנות שמתבצעות על ידי סוכנויות נסיעות מסורתיות או מקוונות, גופים שקונים חדרים מהמלון בקמעונאות ומוכרים הלאה בקמעונאות או בסיטונאות לגופים אחרים. אדם שמזמין לילה במלון מסוכנות נסיעות או אתר תיירות קטן, לפעמים קונה את זה מיד שלישית, רביעית ואפילו חמישית ולא ישירות מהמלון, כאשר כל אחד מוסיף עמלה בדרך. הצרכן משלם הרבה יותר, המלון מקבל הרבה פחות ואף אחד לא שמח".
הסיבה למתווכים אלו היא הריבוי של השחקנים בשני צדי המשווואה – מלונות ומשווקים. "למלון קשה לעבוד עם הרבה ערוצים ישירות. הוא מוגבל ביכולת למכור ישירות לכל מיני אתרי וסוכנויות תיירות בעולם, מה שמחייב עבודה עם מתווכים", אמר רותם. "הפלטפורמה שלנו מאפשרת למלון לעבוד ישירות מול כמה גופים שהוא רוצה, להבטיח את החוזים ואת התשלומים ולהתחיל למכור בלחיצת כפתור".
"מדובר במערכת SaaS, שמחוברת ישירות למערכות הפנימיות של המלונות", הסביר רותם. "אנחנו מקבלים מידע על המלאי והמחירים ויודעים להפיץ בצורה פשוטה וקלה לכל מי שרוצה לעבוד ישירות מול המלון. זה לא שאנחנו קונים מהמלון ומוכרים הלאה, פשוט מחברים ישירות את הקונים למלונות. אנחנו לוקחים עמלה מאוד נמוכה של פחות מאחוז, לא מהמלון אלא ממי שקונה. זאת לעומת התקן בשוק של 15% עד 25% עמלה, שנגבת מהמלון".
בשלב זה, החברה פועלת במודל B2B, והקונים שעליהם מדבר רותם הם סוכנויות נסיעות או אתרי תיירות, שמשווקים את החדרים לצרכן הסופי. "כרגע רוב ההזמנות בעולם מתבצעות מול גופים עסקיים וצריך קודם כל לפתחור את הבעיות שם. ברגע שהכוח יחזור לידיים של המלון והוא לא יהיה תלוי במתווכים הוא יוכל להחליט שהוא עובד ישירות מול צרכנים".
אף שהייפרגסט הוקמה שבועות ספורים לפני תחילת הקורונה, לדברי רותם המגפה דווקא שיחקה לטובתה: "זה נתן לנו זמן לפתח את המערכת בלי לחץ של פעילות. מעבר לכך, זה פינה את המלונות לחפש פתרונות טובים יותר ממה שהיה להם קודם, כי ההכנסות נפגעו והם ניסו למצוא דרך להרוויח יותר. המוצר שלנו אפשר להם לחסוך את עשרות אחוזי העמלה ולעבוד ישירות מול הקונים. יצאנו מהקורונה מאוד מחוזקים, ויש לנו כבר לקוחות מאוד גדולים שהיה קשה להגיע אליהם אם לא היה להם פנאי להבין שהמודל הקודם שלהם הרבה פחות יעיל מכפי שאנחנו מציעים להם היום".
סמנכ"ל ההכנסות עמית רהב מסר כי ההשקעה מיועדת להרחבת הפעילות של החברה. "הוכחנו את הפלטפורמה שלנו במספר טריטוריות", הסביר. "אנחנו עובדים כבר עם 15 אלף מלונות ומאות חברות תיירות שמשווקות את המלונות לצרכנים, וזה צומח מהר מאוד. יש לנו גם עסקה מאוד גדולה עם פליפקארט, שמכונה אמזון ההודית, ואנחנו בונים להם את תשתית הזמנת המלונות. עכשיו אנחנו צריכים לגדול, להגדיל את המרקטפלייס. אנחנו מתכוונים לשכור אנשי שיווק בצפון אמריקה כדי להרחיב את הפעילות שם".
רהב הוסיף שבטווח הארוך הייפרגסט יכולה להיכנס לתחומי פעילות נוספים: "חלק מהחזון לטווח הארוך הוא להפוך את כל עולם התיירות למאוד יעיל ולא בשליטה של כמה אתרים סמי-מונופוליסטיים. בטווח הנראה לעין יש עוד הרבה עבודה בתחום המלונאות, מאות אלפי מלונות לחבר ולשרת. זה עולם ומלואו. אבל אנחנו מסתכלים על התפתחויות שקורות. יש תהליכים דומים בתחום התעופה והאטרקציות".