ספוטיפיי מפטרת עוד 200 עובדים בחטיבת הפודקאסט
ספוטיפיי מפטרת עוד 200 עובדים בחטיבת הפודקאסט
לאחר השקעה של מיליארד דולר בשנים האחרונות בתחום הודיעה ענקית הסטרימינג במוזיקה על פיטורי 2% מעובדי החטיבה. זהו סבב הפיטורים השני השנה בחברה לאחר שבינואר הודיעה על קיצוץ של 600 משרות
ספוטיפיי הודיעה על פיטורי 200 עובדים בחטיבת הפודקאסטים שלה, המייצגים כ-2% מכלל כוח האדם העולמי של חברת הסטרימינג במוזיקה, כך לפי דיווח ב -CNN
החברה מסרה בהודעה כי קיבלה את "ההחלטה הקשה אך הנחוצה לבצע שינוי אסטרטגי" בתוך חטיבת הפודקאסטים. השינוי הזה כולל מיזוג האולפנים פארקאסט וגימלט ליחידה אחת, וכן שינוי היחס בנוגע לפדוקאסטים השונים. "אנחנו מרחיבים את מאמצי השותפות שלנו עם מגישי פודקאסטים מובילים מרחבי העולם עם גישה מותאמת אישית לכל תוכנית ויוצר", מסרה סגנית נשיא ספוטיפיי סאהר אלהבאסי. לדבריה, השינוי הזה יאפשר להם לתמוך בצורה טובה יותר בקהילת היוצרים.
הפיטורים מגיעים לאחר שבשנים האחרונות הוציאה החברה מעל מיליארד דולר להתרחבות לתחום הפודקאסטים, וזאת בניסיון לגוון את מקורות ההכנסה שלה מעבר למוזיקה. במסגרת ההתרחבות הזו בספוטיפיי החתימו על חוזים יקרים שדרני פודקאסטים פופולריים כמו ג'ו רוגן, לו שילמו לפי הדיווחים 100 מיליון דולר ב-2020. בנוסף לקיצוצים בכוח האדם, בקרוב מסתיימים חלק מהחוזים הגדולים של החטיבה, כולל עם ברק ומישל אובמה.
זהו סבב הפיטורים השני של ספוטיפיי השנה, זאת לאחר שבינואר הצטרפה למספר גדל והולך של חברות טכנולוגיה שהכריזו על קיצוצים, והודיעה על פיטורים של 6% מכוח האדם. "בראייה לאחור אני מבין שהייתי שאפתני מדי בתוכניות ההשקעה ביחס לצמיחת ההכנסות שלנו", מסר באותו הזמן המנכ"ל דניאל אק. על אף הקיצוצים, לפי החברה, יש להם 100 מיליון מאזינים לפודקאסטים והם מפיקי הפודקאסטים הגדולים בארה"ב. עוד הוסיפו כי הכנסות הפרסום בחטיבה "רשמו צמיחה דו ספרתית" בין 2021 ל-2022.