סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק סם אלטמן OpenAI
אלון מאסק וסם אלטמן ( ANDREW CABALLERO-REYNOLDS and Sergei GAPON / AFP)

מאסק שוב תובע את אלטמן: "בכירי OpenAI ביצעו הונאה בממדים שייקספיריים"

המיליארדר טוען בתביעה שהגיש לבית משפט פדרלי בארה"ב כי הצטרף למהלך ההקמה של חברת הבינה המלאכותית לאחר שהובטח לו כי מדובר במיזם ללא מטרות רווח; ואולם, לדבריו, בפועל החברה פיתחה מכשירי AI "פראיים"; ביוני משך מאסק תביעה דומה שהגיש בקליפורניה

אלון מאסק חידש את התביעה שלו נגד סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI, וטוען כי הוא צורף בפעולה מניפולטיבית לייסוד החברה.
לדבריו, הוא "רומה" על ידי אלטמן ועל ידי נשיא OpenAI הנוכחי גרג ברוקמן, שצירפו אותו למהלך ההקמה של חברת הבינה המלאכותית, תוך הדגשה שמדובר בארגון ללא מטרת רווח.
לאחר שמאסק צורף לדירקטוריון והשקיע במיזם מיליוני דולרים, נטען התביעה, הוא "נבגד על ידי אלטמן ושותפיו", שפעלו יחד עם מיקרוסופט, להקמת מכשירי בינה מלאכותית "פראיים". "הבגידה וההונאה הם בממדים שייקספיריים", נטען.
הטענות של מאסק בתביעה החדשה שהוגשה לבית משפט פדרלי דומות לאלה שנכללו בתביעה קודמת שהגיש היזם המיליארדר נגד אלטמן ו-OpenAI בבית משפט בקליפורניה – תביעה שאותה משך ביוני.
בשנים האחרונות הביע מאסק כמה וכמה פעמים את חששו מהבינה המלאכותית והדגיש את הסיכונים שלה לאנושות.
בתביעה החדשה, שהוגשה גם היא בקליפורניה, טוען מנכ"ל טסלה כי אלטמן וברוקמן הבטיחו לו שהמיזם "יהיה בטוח יותר ופתוח יותר" מזה שיציעו ענקיות הטק המונעות על ידי רווח בלבד.
"אלטמן הבטיח למאסק שהמבנה של מיזם ללא רווח יבטיח נייטרליות ויתמקד בבטיחות ובפתיחות לטובת האנושות, לא לטובת בעלי המניות. אך בסופו של דבר מדובר היה באוויר חם בלבד", נטען.
לגבי מיקרוסופט, שנכנסה להשקעה ב-OpenAI, טוען מאסק בתביעה כי לנוכח העובדה שהמיזם הוגדר ללא בעלי מניות וללא רווח, היא השיגה את השפעתה באמצעות תלות בלעדית של חברת הבינה המלאכותית בענן שלה.