סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימינג
"בסכום של שבע ספרות": הניו יורק טיימס רכש את משחק המילים Wordle

המשחק החינמי שפותח על ידי מהנדס התוכנה ג'וש וורדל ושיש לו גם גרסה בעברית, צבר מיליוני שחקנים מאז שהושק באוקטובר. סכום העסקה המדויק לא פורסם

הניו יורק טיימס רכש את משחק המילים הפופולרי Wordle עבור סכום של שבע ספרות שלא נחשף.
המשחק החינמי שפותח על ידי מהנדס התוכנה ג'וש וורדל, הושק באוקטובר האחרון וכיום יש לו מיליוני שחקנים. לדברי וורדל, ההצלחה של המשחק הייתה "מעט מפתיעה ומציפה", אך הוא "שמח ביותר" להכריז על העסקה עם הניו יורק טיימס. המו"ל של העיתון מסר כי המשחק יישאר לפחות בשלב הראשוני בחינם.




1 צפייה בגלריה
משחק מילים וורדלי wordle
משחק מילים וורדלי wordle
Wordle
(צילום: גטי)


המשחק מציב אתגר למשתתפים לנחש מילה של חמש אותיות בתוך שישה ניסיונות. בכל יום מתפרסמת מילה חדשה שיש לנחש, והשחקנים יכולים לפרסם ברשתות החברתיות את המהירות ומספר הניסיונות שהשיגו מבלי לגלות את המילה הנסתרת. להערכתו של וורדל, זו הסיבה העיקרית לכך שהמשחק הצליח למשוך כל כך הרבה שחקנים פעילים. למשחק יש גם גרסה בעברית.



וורדל חשף את העסקה בציוץ בטוויטר, והוסיף כי הוא "מעריץ ותיק של הגישה של הניו יורק טיימס למשחקים שלהם והכבוד שהם מעניקים לשחקנים".
מהניו יורק טיימס נמסר בתגובה כי רכשו את המשחק מהיוצר עבור סכום "בטווח הנמוך של שבע ספרות". בהצהרה מטעם העיתון נמסר עוד: "בטיימס נותרנו מחוייבים להפוך למנוי החיוני לכל אדם דובר אנגלית שמעוניין להבין את העולם. המשחקים הם חלק מרכזי באסטרטגיה הזו".
וורדל סיפר בריאיון ל-BBC כי המציא את האבטיפוס למשחק כבר ב-2013, אבל החברים שלו לא התלהבו ממנו. "בשנה שעברה אני ובת הזוג התחלנו להתלהב מתשבצים ומשחקי מילים, ורציתי משחק שנוכל לשחק בכל בוקר כחלק מהשגרה שלנו", הסביר. הוא שיתף את המשחק שיצר בקבוצת הווטסאפ המשפחתית ואז הפך אותו לציבורי. בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון להרוויח כסף מהמשחק, ענה: "איני מבין מדוע משהו לא יכול להיות רק בשביל הכיף. אני לא צריך לגבות מאנשים כסף עבור זה ובאידיאל הייתי שמח שזה יישאר ככה".