סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אפל קנס האיחוד האירופי EU
(צילום: AFP)

הפסד דרמטי לאפל באיחוד האירופי: תשלם מס של 13 מיליארד יורו לאירלנד

מדובר בהחלטה הקשורה להטבות שקיבלה אפל מאירלנד שסיפקו לחברה יתרון תחרותי לא הוגן. הפסיקה של בית הדין סופית, במה שנחשבת  לאחד ממהלכי ההגבלים העסקיים המשמעותיים ביותר של האיחוד

הפסד דרמטי לאפל באיחוד האירופי: בית הדין לצדק של האיחוד פסק שענקית הטכנולוגיה תחויב לשלם לאירלנד מס בסך 13 מיליארד יורו (14.4 מיליארד דולר). מדובר בניצול פסול של דיני המס באירלנד שמנוגדים לחוקי האיחוד. הפסיקה הינה סופית ונחשבת לאחד ממהלכי ההגבלים העסקיים המשמעותיים ביותר אי פעם של האיחוד.
ההחלטה מאשררת את הפסיקה ב-2016 של נציבות האיחוד כי אירלנד עברה על החוק ונתנה לאפל הטבות משמעותיות שסיפקו לחברה ייתרון תחרותי לא הוגן מכיוון שהחברה שילמה מס נמוך משמעותית לעומת חברות אחרות במדינה במשך שנים רבות.
היום, בית הדין האירופאי לצדק הפך החלטה של ערכאה נמוכה יותר לטובת אפל, אחרי שמצא כי בית המשפט שגה בפסיקתו שלפיה הרגולטורים טעות בהחלטתם. לפסיקה לא תהיה השפעה על הדוח הרבעוני של אפל, מכיוון שהחברה כבר העבירה את הסכום בעבר והוא הוחזק בחשבון נאמנות עד לקלבת הפסיקה הסופית.
מאפל נמסר בתגובה לבלומברג: "אנחנו מאוכזבים מההחלטה היום, לאחר שקודם לכן בית משפט בחן את העובדות וביטל את התיק בצורה גורפת".