סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

רשת ALDI וטריגו הישראלית פותחות סופרמרקט אוטונומי ראשון

רשת הענק האירופית תפתח סניף ללא קופות ועמדות תשלום בהולנד; הטכנולוגיה של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף לסל באמצעות שילוב של מאות מצלמות ומערכת בינה מלאכותית

ענקית הקמעונאות האירופית ALDI Nord הודיעה על פתיחת סופרמרקט אוטונומי בגודל של 400 מ"ר בהולנד. ללא קופות וללא עמדות תשלום בעיר אוטרכט. זאת באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית טריגו (Trigo). זו החנות הראשונה שפותחות שתי החברות יחד כחלק מהסכם כולל ביניהן. העלות של הקמת כל חנות מוערכת במיליוני דולרים בודדים.

הטכנולוגיה של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף לסל באמצעות שילוב של מאות מצלמות, מערכת של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שמנתחת את התמונות. בסיום הקנייה הלקוח עוזב את הסופרמרקט ללא שום עיכוב או צורך בסריקה ומקבל את החשבונית ישירות לאפליקצית של הקמעונאי. המערכת של טריגו יודעת לזהות גם מוצרים שהקונה מחזיק ביד, בשקית, או בעגלת הקניות ובכך מאפשרת קנייה מהירה גם של מספר מוצרים בודדים.
רשת ALDI Nord היא חלק מקבוצת הקמעונאות ALDI - השלישית בגודלה בעולם עם הכנסות של כ-90 מיליארד דולר וקרוב ל-10,000 חנויות ב-20 מדינות. ALDI Nord מתמחה במוצרי דיסקאונט, מותג פרטי, מזון אורגני ומוצרי בריאות. אימוץ הטכנולוגיה של טריגו תביא לקיצור הזמן שבו הקונים נדרשים לשהות בחנות וביטול הצורך במגע עם עמדות תשלום פיזיות.
טריגו מפתחת תוכנה לחנויות אוטונומיות ומשולבת ברשתות הקמעונאות Tesco הבריטית ו-REWE הגרמנית, בנוסף לפעילות בהולנד וארה"ב. בעקבות אימוץ הטכנולוגיה המהיר, טריגו מגייסת יותר מ-100 אנשי פיתוח.

2 צפייה בגלריה
מיכאל גבאי מייסד ומנכל טריגו
מיכאל גבאי מייסד ומנכל טריגו
מיכאל גבאי
(צילום: אוראל כהן)
מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו: "ALDI הם הראשונים בתחום להסב חנות במימדי סופרמרקט ולא הקמת החנות מאפס לטובת הטכנולוגיה כמו במקרה של אמזון גו. בכך הם קוראים תיגר על תוכניות ההתרחבות של אמזון, דבר שמעיד על הנכונות שלהם להפוך לשחקן מוביל בתחום החנויות האוטונומיות.
"עם טריגו, ALDI נהנית מיתרון תחרותי משמעותי מול אמזון שבשונה מהסבת חנויות קיימות, בונה חנויות שיתאימו ליכולות המערכת שלה. לצד היתרונות ללקוחות שיחסכו לעצמם זמן רב וצמצום מגעים מיותרים, הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לרשת שליטה הדוקה על המלאים, צמצום פחת וקבלת תובנות חשובות על התנהלות הקונים בתוך החנות".
טריגו הוקמה ב-2018 על ידי האחים מיכאל (המנכ"ל) ודניאל גבאי (סמנכ"ל הטכנולוגיה). החברה גייסה מאז הקמתה 104 מיליון דולר ממשקיעים מובילים בהם רשתות הקמעונאות Tesco הבריטית ו-REWE הגרמנית, שאף הטמיעו את הטכנולוגיות בחנויות החדישות שלהן. כיום מועסקים בחברה 140 עובדים מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב וכן במשרדי החברה בלונדון, גרמניה, הולנד וארה"ב.

2 צפייה בגלריה
חנות של רשת ALDI בגרמניה שיתוף פעולה עם טריגו הישראלית
חנות של רשת ALDI בגרמניה שיתוף פעולה עם טריגו הישראלית
חנות של רשת ALDI בגרמניה
(גטי)