סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סמסונג פולד z6
סמסונג גלקסי Z פולד 6 (צילום: איתי שמושקוביץ)

סמסונג משיקה דור חדש של מכשירים מתקפלים וגם טבעת חכמה - שלא מגיעה בינתיים לארץ

מעבד חדש, תכונות AI חדשות וכמה מילימטרים שהצליחו לגלח מהמכשירים: סמסונג מציגה את גלקסי Flip ו-Fold החדשים, ולצידם גם שני דגמים חדשים של שעונים חכמים ואוזניות בלוטות

סמסונג חושפת את הדור החדש של המכשירים המתקפלים שלה - גלקסי Z Flip 6 ו-Fold 6. הדגמים החדשים דומים מאוד במראה לקודמיהם מהדור הקודם, שהושקו לפני כשנה, עם כמה שינויים קטנים יחסית בחומרה. החידושים העיקריים הם שילוב של יכולות ה-AI שהשיקה החברה מוקדם יותר השנה בסדרת S24 - ועוד כמה תוספות.
4 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי פליפ ופולד 6
סמסונג גלקסי פליפ ופולד 6
הדור החדש של הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג. המראה דומה לדור הקודם
(צילום: סמסונג)
באירוע שערכה החברה בפריז היא השיקה רשמית גם מכשיר חדש לחלוטין, שלגביו היא חשפה מעט מאוד עד עכשיו - ה-Galaxy Ring, טבעת חכמה שעוקבת אחרי מדדי בריאות שונים, ביניהם איכות השינה ודופק לב, בדומה לשעונים חכמים. סמסונג מצהירה על סוללה שתספיק ל-7 ימים, ובעזרת המידע שייאסף מהטבעת תציג החברה למשתמשים המלצות ותובנות. הטבעת עמידה למים ותהיה זמינה ב-9 גדלים שונים, במשקל של 2-3 גרם. מי שתיכנן לרכוש טבעת כזו יצטרך להתאפק או לקנות אותה בחו"ל: בשלב זה סמסונג משיקה אותו במספר מצומצם של מדינות, וישראל היא לא אחת מהן. מתי הטבעת תגיע גם אלינו? בסמסונג ישראל לא מתחייבים כרגע על תאריך.
בנוסף הציגה סמסונג שני דגמים חדשים של שעונים חכמים - Watch 7 ו-Watch Ultra וגם אוזניות גלקסי Buds 3 ו-Buds 3 Pro. כל אלה יימכרו גם בארץ.
4 צפייה בגלריה
שעוני גלקסי וגלקסי רינג
שעוני גלקסי וגלקסי רינג
שעוני גלקסי החדשים והטבעת של סמסונג
(צילום: סמסונג)
שני הסמארטפונים החדשים מופעלים באמצעות מעבד סנאפדרגון 8 דור 3, גם כאן בדומה לגלקסי S24, בשניהם נפח האחסון הוא לפחות 256 גיגה בייט ובשניהם יש זיכרון של 12 גיגה - בפולד, שנפתח למצב של טאבלט קטן, זו "ירושה" עוד מהדור הקודם שהושק לפני שנה ובפליפ, שמתקפל כמו מכשירי צדפה, מדובר בשדרוג מ-8 גיגה. גם ההגנה על המכשירים שודרגה ושניהם עומדים עכשיו בתקן IP48, כלומר הם ממשיכים להציע הגנה טובה מפני מים ומעכשיו גם מפני חלקיקי אבק.
4 צפייה בגלריה
סמסונג פליפ z6
סמסונג פליפ z6
סמסונג גלקסי Z פליפ 6. המצלמה שודרגה וגם הטפטים
(צילום: איתי שמושקוביץ)
העיצוב של הפליפ נשאר כמעט ללא שינוי, עם המסך החיצוני הגדול שנוסף לו בשנה שעברה. לאור ההצלחה, סמסונג מאפשרת להציג במקביל כמה ווידג'טים שונים על המסך החיצוני והוסיפה לו גם תצוגה של טפט אינטראקטיבי.
המסך החיצוני עוזר גם להציג תרגום חי באמצעות AI: כשמשתמשים בסמארטפון לתרגום בזמן אמת בשיחה פנים אל פנים אפשר להציג את התרגומים בשני המסכים, כך שכל צד בשיחה יוכל לראות את התרגום.
קיבולת הסוללה של הפליפ עלתה מ-3,700 מיליאמפר ל-4,000 והמצלמה הראשית שודרגה מ-12 מגה פיקסל ל-50, עם יכולת למעקב אוטומטי אחרי המשתמשים בזמן שיחת וידיאו. גם המחיר של המכשיר שודרג - הוא יתחיל ב-4,100 שקל, לעומת 3,800 שקל בשנה שעברה.
4 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z פולד 6
סמסונג גלקסי Z פולד 6
סמסונג גלקסי Z פולד 6. דק יותר ועם מסך קצת יותר גדול
(צילום: איתי שמושקוביץ)
סמסונג הצליחה לגלח קצת מהעובי ומהאורך של הפולד 6 כך שהמכשיר דק מבעבר, הפחיתה את המשקל שלו ב-14 גרם וזה מורגש. כתוצאה מהשינויים האלה המסך שמוצג כשהפולד מקופל גדל קצת ל-6.3 אינץ'. בסמסונג אומרים כי הם חיזקו את המסך המתקפל, להגנה מפני נזק שנגרם כשסוגרים את המכשיר בטעות על מפתח או דיסק און קי.
למכשיר נוספו יכולות AI חדשות, מעבר לאלו שכבר קיימות ב-S24, ביניהן הוספת פרטים לתמונה באמצעות שרטוט - למשל ציור פשוט של עציץ שהמערכת הופכת לעציץ אמיתי שמשתלב בתמונה, ואז גם מופיע סימון שמעיד כי התמונה עברה עיבוד באמצעות AI. אפשר גם לצייר באופן חופשי באפליקציית הפתקים של סמסונג ואז לבקש מהמערכת לעבד ולתרגם את הציור החובבני לסגנון אחר, או להפוך תמונה קיימת לאיור.
גם מחיר הפולד תפח - מ-6,650 שקל בשנה שעברה ל-7,000 שקל השנה, והמחיר של דגם שמציע אחסון בנפח 1 טרה בייט מגיע כבר ל-8,400 שקל.
השעונים החדשים מציעים מעקב מדויק יותר אחרי פעילות גופנית ומדדים שונים, כששעון האולטרה מציג גם עמידות טובה יותר - גם לצלילות בעומק רב יותר (עד 10 אטמוספרות) וגם לטמפרטורות, ממינוס 20 מעלות ועד 55 מעלות. מחיר ה-Watch 7 יתחיל ב-1,200 שקל ומחיר האולטרה יעמוד על 2,600 שקל.
אוזניות Buds 3 כוללות גם הן מערכת AI, להתאמת הצליל באופן אישי, ויכולות להתחבר למתורגמן שבטלפון כדי לספק תרגום אוטומטי בזמן אמת. הדגם הבסיסי יימכר ב-650 שקל ודגם הפרו יעלה 900 שקל.