טאבולה משיקה רשת פרסום בשותפות עם מיקרוסופט
טאבולה משיקה רשת פרסום בשותפות עם מיקרוסופט
החברה הישראלית שעוסקת בשיתוף תוכן באתרים ואפליקציות נכנסת לתחרות מול פייסבוק, אמזון וגוגל: משיקה רשת פרסום שתאפשר למפרסמים להציב פרסומות ברחבי הרשת. אדם סינגולדה: "מדובר במנוע צמיחה עבור שתי החברות"
טאבולה הישראלית הודיעה היום (ג') על השקת רשת פרסום חדשה לאתרי ואפליקציות אינטרנט. הרשת תאפשר למפרסמים להציב פרסומות ברחבי הרשת, בדיוק כמו רשתות הפרסום של ענקיות הטכנולוגיה: גוגל, פייסבוק, אמזון ואפל. השותפה של טאבולה למהלך היא מיקרוסופט שתפתח מערכת התמחרות בזמן אמת עבור טאבולה.
"אנחנו הולכים לאפשר למפרסמים שלנו לקבל חשיפה ברחבי הרשת", אמר אדם סינגולדה לאתר אקסיוס. "זה בדיוק מה שאמזון, גוגל ופייסבוק עשו בעבר". עם זאת, הקמת רשת פרסום היא קצת יותר ממשהו שענקיות הטכנולוגיה עשו בעבר, סינגולדה מצניע את חשיבות המהלך לעסקיה של טאבולה. החברה שעוסקת בשיתוף תוכן באתרים ואפליקציות נכנסת לטריטוריה שנחשבת לשמורה של פייסבוק וגוגל, כאשר רק אמזון ואפל הצליחו עד כה להוות סוג של איום עליהן.
אפילו מיקרוסופט החזקה לא העזה להתחכך ברשתות האלה למרות שניסתה בעבר דרך הטמעת רכיבי פרסום בווינדוס. אבל הציבור לא אהב את זה והיא נאלצה לחזור בה, ולרכוש את לינקדין במקום. לטאבולה ומיקרוסופט יש הסכם חלוקת הכנסות כבר זמן רב, ההסכם עדיין תקף לפחות עד 2024. אם הרשת תצליח להפוך לשחקן חשוב בתחום, יכול מאוד להיות שיש כאן פתח עבור שתי החברות להעמיק את השותפות שלהן.
"מדובר במנוע צמיחה עבור שתי החברות", הוסיף סינגולדה. "הם ייעצו לנו, ותמכו בנו במהלך הפיתוח והעיצוב כדי להבטיח שהמהלך יצליח אצלה וגם מעבר". לטאבולה יש כ-14 אלף מפרסמים ועוד כ-9,000 ספקי תוכן שתמנף במסגרת הרשת החדשה להגדלת החשיפה. סינגולדה חשף שהחברה עובדת על הרשת הזו כבר שלוש שנים.
טאבולה הפכה לציבורית ביוני שעבר דרך מיזוג עם SPAC בהערכת שווי של כ-2.6 מיליארד דולר. החברה גייסה כ-545 מיליון דולר למימון השקעות בתחומים צומחים, כמו שיפור המלצות תוכן על מכשירים חכמים כגון סמארטפונים. מוקדם יותר השנה היא רכשה חברת מסחר מקוון בשם Connexity שתשמש לעיבוי החשיפה לפרסומות של המשתמשים. החברה גם אישרה את צפי ההכנסות שלה לשנה הנוכחית ובשנה הבאה. על פי הערכותיה היא מכוונת להכנסות של כ-1.4 מיליארד דולר.