סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה מיקרוסופט
מטה מיקרוסופט (צילום: microsoftproductreviews.com)

מיקרוסופט פיטרה שני עובדים שארגנו טקס זיכרון לא מאושר לקורבנות פלסטיניים

שני עובדים של ענקית הטכנולוגיה סיפרו לסוכנות AP שפוטרו ביום חמישי בשיחת טלפון, מספר שעות אחרי אירוע שארגנו בקמפוס החברה. ממיקרוסופט נמסר שהיא "סיימה את העסקתם של כמה אנשים בהתאם למדיניות החברה"

מיקרוסופט פיטרה שני עובדים שארגנו טקס זיכרון לא מאושר לזכר הקורבנות הפלסטיניים שנהרגו במהלך מלחמת ישראל בחמאס. שני העובדים אמרו ל-AP שפוטרו בשיחת טלפון ביום חמישי, מספר שעות אחרי אירוע שארגנו ונערך בהפסקת הצהריים בקמפוס של מיקרוסופט ברדמונד, וושינגטון.
שני העובדים הם חברים בקואליציית עובדים שנקראת "No Azure for Apartheid" שהתנגדה למכירת טכנולוגיית מיחשוב הענן של מיקרוסופט לממשלת ישראל. אך הם טענו שהאירוע מיום חמישי היה זהה לאירועים אחרים שערכו עובדי מיקרוסופט למען אוכלוסיות במצוקה.
"יש לנו כל כך הרבה חברי קהילה במיקרוסופט שאיבדו בני משפחה, חברים או אהובים", כך אמר עבדו מוחמד, חוקר ומדען מידע. "אבל מיקרוסופט לא נתנה לנו את המקום שבו אנחנו יכולים להיפגש ולחלוק את הצער שלנו, ולכבד את זיכרון האנשים שכבר לא יכולים לדבר בעצמם."
ממיקרוסופט נמסר אתמול שהיא "סיימה את העסקתם של כמה אנשים בהתאם למדיניות החברה". מוחמד, במקור ממצרים, אמר שכעת עליו למצוא עבודה חדשה תוך חודשיים כדי להימנע מגירוש מארה"ב. עובד נוסף שפוטר, חוסאם נאסר, אמר שמטרת הטקס הייתה "לכבד את קורבנות רצח העם בעזה ולהסב את תשומת הלב למעורבותה של מיקרוסופט ברצח העם" בשל השימוש בטכנולוגיית החברה על ידי הצבא הישראלי. נאסר אמר שפיטוריו נחשפו במדיה החברתית על ידי ארגון שומר הסף Stop Antisemitism יותר משעה לפני שקיבל את השיחה ממיקרוסופט. מהארגון לא נמסר כיצד נודע לו על הפיטורים. אותו ארגון קרא מוקדם יותר החודש למנכ"לי מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, לפעול נגד נאסר בשל עמדותיו נגד ישראל.
גוגל פיטרה מוקדם יותר השנה יותר מ-50 עובדים בעקבות מחאה על הטכנולוגיה שהחברה מספקת לממשלת ישראל. הפיטורים הגיעו בעקבות תסיסה פנימית ושביתות שנערכו במשרדי גוגל, שהתרכזו ב"פרויקט נימבוס", חוזה בסך 1.2 מיליארד דולר שנחתם ב-2021 עם גוגל ואמזון, לאספקת מיחשוב ענן לממשלת ישראל, כולל שירותי AI.