סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אירוע אפל 10.6.24 סם אלטמן
סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI (צילום: AP Photo/Jeff Chiu)

דיווח: OpenAI צופה השנה הפסד של 5 מיליארד דולר, וזינוק בהכנסות ב-2025

לפי "ניו יורק טיימס", המסתמך על מסמכים שהפיצה OpenAI בין משקיעים לקראת סבב הגיוס החדש, חברת הבינה המלאכותית צופה כי הכנסותיה יסתכמו ב-3.7 מיליארד דולר השנה, וב-11.6 מיליארד ב-2025; מספר המשתמשים עמד על 350 מיליון ביוני

OpenAI, מפתחת הצ'טבוט ChatGPT, צופה כי תרשום השנה הפסד של 5 מיליארד דולר, וכי הכנסותיה יסתכמו ב-3.7 מיליארד דולר. כך מדווח "ניו יורק טיימס" בהסתמך על מסמכים פיננסיים של החברה. ההפסד האמור אינו מביא בחשבון חלק מההוצאות, בהן תשלומים הוניים לעובדים.
עוד עולה כי הכנסות החברה באוגוסט הסתכמו ב-300 מיליון דולר - זינוק של 1,700% לעומת תחילת 2023 - וכי היא צופה כי ב-2025 כולה הן יסתכמו ב-11.6 מיליארד דולר.
המסמכים הפיננסיים החסויים הופצו בקרב משקיעים פוטנציאליים, כחלק מסבב הגיוס החדש של OpenAI שבמסגרתו היא מתכננת לגייס כ-7 מיליארד דולר לפי שווי של 150 מיליארד דולר. הסבב עשוי להיסגר בשבוע הבא. את סבב הגיוס מובילה קרן ת'רייב קפיטול (Thrive Capital), ומשתתפת בו גם מיקרוסופט, שכבר השקיעה בחברה כ-13 מיליארד דולר. בנוסף, וכפי שכבר פורסם, ענקית השבבים אנבידיה ואפל מקיימות מגעים להשתתפות בסבב הגיוס.
לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", מספר המשתמשים של OpenAI עמד על כ-350 מיליון ביוני, לעומת כ-100 מיליון במרץ - רובם משתמשים ב-ChatGPT, שהושק בנובמבר 2022. מספר המשתמשים בצ'טבוט זינק לאחר שהחברה התירה את השימוש בו ללא יצירת חשבון משתמש.
ב-OpenAI צופים כי ChatGPT יניב ב-2024 הכנסות של 2.7 מיליארד דולר, לעומת 700 מיליון דולר ב-2023; החברה תרשום השנה הכנסות נוספות של מיליארד דולר מעסקים אחרים המשתמשים בטכנולוגיה שלה.
עוד עולה כי כ-10 מיליון משתמשים ב-ChatGPT משלמים ל-OpenAI דמי מנוי של כ-20 דולר בחודש, וזוכים לגרסה מתקדמת יותר של הצ'טבוט. החברה צופה כי המחיר יעלה ל-22 דולר עד סוף השנה, ול-44 דולר בחמש השנים הבאות.
OpenAI צופה כי הכנסותיה יגיעו ל-100 מיליארד דולר ב-2029 - היקף מכירות המשתווה לזה של יצרנית המזון נסטלה או רשת הקמעונאות האמריקאית טארגט.
השבוע פורסם כי OpenAI עובדת על תוכנית ארגון מחדש במסגרתה עסקי הליבה שלה ייהפכו לתאגיד למטרות רווח, ולא יהיו בשליטת מועצת המנהלים של החלק בחברה שימשיך לפעול ללא מטרות רווח. דבר זה יהפוך את חברת הבינה המלאכותית לאטרקטיבית יותר למשקיעים.
לפי התוכנית, החברה שתמשיך לפעול ללא מטרות רווח תחזיק במניות מיעוט בחברה שתפעל למטרות רווח. כמו כן, סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, יקבל מניות של החברה שתפעל למטרות רווח, ששווייה מוערך ב-150 מיליארד דולר, והוא ייכנס למקום גבוה בדירוג המיליארדרים העולמי.