סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
לינקדאין Linkedin
לינקדאין. מרוויחה מההפקר (צילום: Diabluses/Shutterstock)

אלון מאסק מתפרע ב-X, ולינקדאין מרוויחה בגדול

השערוריות המלוות את הבעלים של הפלטפורמה החברתית והתנהלותו גורמות לנטישת מפרסמים; חלקם מגיעים לרשת שבבעלות מיקרוסופט, והכנסותיה בשנה החולפת עלו ביותר מ-10% - ל-4 מיליארד דולר; הצפי לשנה הבאה אופטימי אף יותר

עזיבת המפרסמים את X (לשעבר טוויטר) של אלון מאסק מועילה ללינקדאין, שהעלתה את מחירי הפרסום על רקע הביקוש הגדל. לפי הערכות שפרסמה חברת המחקר אינסיידר אינטליג'נס, ההכנסות השנתיות מפרסום בפלטפורמה שבבעלות מיקרוסופט טיפסו לקרוב ל-4 מיליארד דולר השנה, עלייה של 10.1% לעומת 2022. לפי התחזיות, ב-2024 ההכנסות יעלו ב-14.1% נוספים.
בפייננשל טיימס דיווחו כי לפי בכירים בתעשיית השיווק והפרסום, המחירים לפרסומות בלינקדאין, שנמכרים באמצעות מכרז ולכן מבוססים על ביקוש, עלו לנוכח זינוק בהתעניינות מצד המפרסמים. לפי אחד הבכירים, בחלק מהמקרים המחירים עלו ביותר מ-30% לעומת השנה שעבר. ללינקדאין יש מיליארד משתמשים והיא מהווה תחליף ראוי עבור המותגים הגדולים שעוזבים את X. "זוהי העונה של לינקדאין", אמרה לישה אנדרסון, סגנית לשיווק דיגיטלי ורשתות חברתיות בסוכנות הפרסום אאוטקאסט. לדבריה, כל הלקוחות שלה עזבו בשבועות האחרונים את X ועברו ללינקדאין.
נטישת המפרסמים, ביניהם מותגים גדולים כמו דיסני ואפל, את X קשורה לתגובה של מאסק שבה הסכים עם תיאוריה אנטישמית לפיה יהודים שונאים את הלבנים. מאסק הוסיף שמן למדורה כשבכנס של הניו יורק טיימס קילל את המפרסמים הנוטשים.
לינקדאין נחשבה בעבר בעיקר כפלטפורמה לחיפוש עבודה, אך היא התרחבה וכיום מתפרסמים בה גם טיפים לקידום הקריירה, מאמרים של בכירים ותכנים ויראליים נוספים. בכל זאת, היא נחשבת קטנה יחסית לרשתות החברתיות הפופולריות יותר, ומייצגת 1.5% בלבד מהוצאות הפרסום הדיגיטלי של החברות הגדולות בארה"ב. לשם השוואה, גוגל מייצגת 27% מההוצאות, ומטא - 21%.
סימי גיל מסוכנות הפרסום The Kite Factory ציין שהתעריפים הנוכחיים של לינקדאין גבוהים מכפי שהיו בשנה שעברה. "זו ככל הנראה תוצאה ישירה של המעבר ללינקדאין והתגברות התחרות בעקבות העזיבה של X", אמר.
בלינקדאין מתכוונים לנצל את המגמה הזו ולהציע שירותים נוספים, כמו האפשרות שמותגים יפרסמו לצד תכנים שאושרו מראש. "לינקדאין הפכה לסביבה אמינה שבה אנשים, עסקים ומותגים מפרסמים תכנים מעמיקים ובעלי תובנות", סיכם ריצ'רד אקסון, המייסד של סוכנות הפרסום הבריטית ג'וינט, "היתה תקופה שטוויטר הייתה פלטפורמה כזו".