סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

דג עם תג: מסעדה בדובאי תצרף למנות קוד QR שמוכיח שהן אמיתיות

מסעדת פירות הים רוקפיש החליטה לאמץ את הרעיון לאחר שמחקר בארה"ב מצא כי אחד מכל חמישה דגים שמוגשים במסעדות אינו הדג שמצוין בתפריט. הקישור שהיא מצרפת כעת לכל מנה מוביל לפלטפורמה Seafood Souq, המחברת בין ספקים לרוכשי דגים

מסעדה בדובאי מתכוונת להשתמש בטכנולוגיה כדי לסייע ללקוחות לגלות את מקור הדג שיזמינו ולמנוע פערים בין המנה המובטחת בתפריט לזו המוגשת בצלחת.
מחקר מ-2019 שערך בארה"ב ארגון השימור Oceana מצא שאחד מכל חמישה דגים שנבדקו במסעדות ובשווקים תואר בצורה לא נכונה. פירוש הדבר הוא שהצרכנים עלולים לשלם מחיר כפול עבור מה שמוגדר בתפריט כ"סלמון פרא" אך לאכול בפועל סלמון מחוות גידול, או שהם עשויים להניח שהם אוכלים לובסטר טרי כשלמעשה הוא היה בהקפאה במשך חודשים.
על מנת להילחם בתופעה, במסעדת רוקפיש (Rockfish) שבדובאי, המציעה מאכלי ים איטלקיים, החליטו לצרף קודי QR למנות המוזמנות. הקוד מעביר את הסועד לעמוד אינטרנט שבו נכתב מתי והיכן נלכדו הדגים, וכיצד הם הועברו, ומספק את התיעוד הנדרש לכך שהדייג בוצע בדרך בת קיימא.
מרקו אקווארולי, הסו-שף במסעדה, אמר לאתר CNN שיש "הרבה מוצרים מזוייפים או שמות לא נכונים" בתפריטים ברחבי העולם. "פה אנחנו מנסים להציע רעננות, איכות, קיימות ויכולת התחקות", הוסיף.
1 צפייה בגלריה
דייג בדובאי
דייג בדובאי
דייג בדובאי. לכל דג יש שם
(צילום: AP)
כדי להוציא את הפיצ'ר החדשני אל הפועל, המסעדה חברה ל-Seafood Souq - פלטפורמת מסחר מקוון שמחברת בין קונים ומוכרים של דגים מרחבי העולם. "תעשיית מאכלי הים לא סובלת מהונאה, אלא מעמימות בתוך שרשרת האספקה", אומר שון דניס, מנכ"ל וממייסדי החברה. "קשה מאד לקונים לדעת מהיכן מגיעים מאכלי הים".
החברה עוקבת אחר כל השלבים בשרשרת האספקה ויכולה לספק מידע מדוייק בנוגע לכל שלב. "יכולת ההתחקות אחר מקור הדג פותרת את חוסר היעילות בתוך שרשרת האספקה", מסביר דניס. "החברה שלנו מספקת ללקוחות כמו רוקפיש את הכלים להם הם זקוקים כדי לבצע רכישות בנות קיימא".
"אנחנו מאוד מרוצים עכשיו", מסכם הסו-שף אקווארולי. "הסועדים שלנו יודעים ב-100% היכן הדג שהזמינו היה ב-24 השעות האחרונות".