סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה אינטל ב קליפורניה
מטה אינטל בקליפורניה (גטי)

דיווח: אינטל תקבל מענק של 3.5 מיליארד דולר בארה"ב לייצור שבבים עבור משרד ההגנה

לפי בלומברג, יצרנית השבבים שנקלעה למשבר תקים מתקנים לייצור שבבים מתקדמים בכמה מדינות בארה"ב. דירקטוריון אינטל דן בשבוע שחלף בשורה של צעדים קיצוניים להבראת החברה, ובהם עצירת פרויקטים לבניית מפעלים בשווי מיליארדי דולרים

אינטל קרובה לקבלת מענקים של 3.5 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי להקמת מתקנים לייצור שבבים עבור משרד ההגנה - כך דיווחה בלומברג, מפי מקורות המעורים בנושא, לאחר שהחברה הגיעה להסכם מחייב עם פקידים בממשל.
במסגרת התוכנית, אמורים להיות מוקמים מתקנים לייצור שבבים מתקדמים למטרות אזרחיות וצבאיות בכמה מדינות בארה"ב, כולל מפעל באריזונה.
למרות שאינטל הייתה הפייבוריטית לזכות במכרז, הליך בחירתה כלל לחץ מצד יצרניות שבבים מתחרות, חשש בוושינגטון מהסתמכות על חברה יחידה, ומאבק ביורוקרטי - שאיימו לנגוס במענק של אינטל.
לפי בלומברג, ההכרזה הרשמית על זכיית אינטל עשויה להתפרסם כבר בשבוע הבא. הסכום האמור יצטרף ל-8.5 מיליארד דולר במענקים ו-11 מיליארד בהלוואות שהוענקו לאינטל במרץ תחת חוק השבבים והמדע, עליו חתם הנשיא ביידן ב-2022 במטרה לתת דחיפה לתעשיית השבבים האמריקאית ולהפחית את תלותה באסיה.
הבחירה באינטל מגיעה למרות הקשיים בהם מצויה החברה, שפרסמה באוגוסט דוחות חלשים לרבעון השני, והודיעה על פיטורי 15% מהעובדים.
לפי דיווח של בלומברג, דירקטוריון אינטל דן בשבוע שחלף בשורה של צעדים קיצוניים להבראת החברה, ובהם עצירת פרויקטי בניית מפעלים בשווי מיליארדי דולרים, מכירת חטיבות או החזקות בחברות כמו מובילאיי ופיצול פעילות הליבה של ענקית השבבים לחברות נפרדות.