סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ענקית הסייבר הבאה? מיקרוסופט תשקיע 4 מיליארד דולר בשנה בתחום

מיקרוסופט הודיעה היום על השקת שלושה שירותי סייבר ארגוניים שיתחרו בשירותים מקבילים של חברות סייבר כגון פאלו-אלטו של ניר צוק או Crowdstrike. על פי נתוני החברה, עסקי סייבר הכניסו כ-15 מיליארד דולר ב-2021, והשנה החברה מתכננת להגדיל עוד את המספרים האלו עם הגדלה של פי 4 בהשקעתה בתחום

מיקרוסופט הודיעה היום (ב') על השקת שלושה שירותי סייבר ארגוניים שמתחרים ישירות בשירותים מקבילים של חברות סייבר כגון Crowdstrike.


על פי נתוני החברה שנחשפו במהלך הדוח הרבעוני האחרון למשקיעים, עסקי סייבר הכניסו כ-15 מיליארד דולר ב-2021, והשנה החברה מתכננת להגדיל עוד את המספרים האלו. על פי הצהרת החברה מדובר בתחום הצומח ביותר שלה בשנה האחרונה, כך לפי פרסום CNBC.
1 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט
(צילום: מיקרוסופט)
מיקרוסופט אינה שחקנית חדשה בתחום, אבל עד כה היא הסתפקה ברכישה של סטארטאפים שיכולים לשפר מוצרים קיימים כגון אופיס, ווינדוס או שירותי הענן. כעת, החברה כבר לא מפחדת להיכנס בעצמה לביצת עסקי הסייבר ולהתחרות בשחקני סייבר "טהורים" כגון פאלו-אלטו של ניר צוק או כאמור Crowdstrike. גוגל גם היא הרחיבה השנה את היכולות שלה עם הודעתה לפני כחודשיים על הכוונה לרכוש את מנדיאנט, מחברות הסייבר הגדולות בארה"ב, עבור כ-5.4 מילארד דולר.
תחום הסייבר היה עד כה שוק שנשמר לחברות שעסקו בתחום בלבד. עד כה רק אינטל וסיסקו ניסו את כוחן, כאשר אינטל זנחה את מותג אינטל סקיוריטי (מקאפי לשעבר) לפני כמה שנים וסיסקו מציעה את שירותיה בעיקר ללקוחותיה. מנגד, גם HPE כבר החלה לגשש כיצד היא מרחיבה את שירותיה גם לתחום הסייבר עם רכישת זרטו הישראלית בספטמבר בשנה שעברה.
נראה שסייבר הפך לעסק שמושך אליו כיום שחקני ביג-טק, אבל מדובר בתחום שדורש הרבה מאוד השקעה בהון האנושי ולא רק בטכנולוגיה. לכן, זה לא מפתיע שמיקרוסופט ואחרות התחייבו מול הבית הלבן להשתתף במגמת הרחבת היקף העובדים בתחום - כאשר היעד שג'ו ביידן הציב מגיע לכחצי מיליון עובדים - היקף המשרות הזמינות כיום בשוק האמריקאי. אבל עובדים עולים הרבה כסף, בעיקר אנשי סייבר מנוסים, כך שזה גם לא מפתיע שלאור זאת היא הכפילה פי 4 את היקף ההשקעה שלה בסייבר.
השירותים שמיקרוסופט תציע מבוססים בדיוק על ייעוץ אנושי ולאו דווקא על טכנולוגיות. הראשון הוא Microsoft Defender Experts for Hunting שתכליתו זיהוי של בעיות אבטחה פוטנציאליות בידי מהנדסי תוכנה של החברה במחשבים, התקנות אופיס 365, אפליקציות ענן ותוכנות ניהול זהויות. השירות יוצע ב-3 דולר לחודש למשתמש ומיועד לחברות. ישנו שירות נוסף בשם Microsoft Defender Experts for XDR שיעלה 14 דולר לחודש למשתמש ויספק לחברות ייעוץ להתמודדות עם איומים שונים בתחום.
מעבר לחברות סייבר, מיקרוסופט נכנסת כאן לטריטוריה של חברות ייעוץ, כגון PWC, דלויט או ארנסט אנד יאנג. לקינוח, החברה הוסיפה גם שירות בשם Microsoft Security Services for Enterprise שכבר כולל בתוכו סט שלם של פתרונות ייעודיים ומבוסס גם הוא על ייעוץ אישי של מומחים.
קשה לדעת אם הלקוחות יעריכו את שירותיה של מיקרוסופט בעולמות הסייבר; למיקרוסופט יש עדיין הרבה מאוד משרות למלא ולא בטוח שהיא יכולה להתחרות עם משכורות של סטארט-אפים או חברות מתמחות. אבל מספיק שהיא תצליח למקם את עצמה כאלטרנטיבה כדי לעודד חברות אחרות, אולי אמזון ואורקל למשל, להצטרף למגמה.