השנה של וואווי: הרווח הנקי קפץ ביותר מפי 2 למרות הסנקציות האמריקאיות
השנה של וואווי: הרווח הנקי קפץ ביותר מפי 2 למרות הסנקציות האמריקאיות
הקאמבק של ענקית הטלקום בשוק הסמארטפונים במהלך 2023 היה בין הגורמים שהגדילו את הכנסות וואווי בכמעט 10% ל-99.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי צמח אשתקד ב-144% לעומת 2022 ל-12.05 מיליארד דולר
ענקית הטלקום הסינית וואווי הודיעה היום (ו') שהרווח הנקי שלה ב-2023 יותר מהוכפל. החברה ייחסה את העלייה ברווח, בין היתר, לצמיחה בהכנסות של 9.6% (לעומת 2022), ואלה הגיעו לרמה של 99.2 מיליארד דולר (704 מיליארד יואן).
במקביל הרווח הנקי צמח ב-144.5% לעומת שנה קודם לכן, לרמה של 12.05 מיליארד דולר (87 מיליארד יואן). מכירה של כמה מעסקי וואווי תרמו גם הם לרווחיות החברה, כך על פי הדוחות.
וואווי עשתה קאמבק בשוק הסמרטפונים ב-2023, עם השקה שקטה של דגם המייט 60 פרו בסין בשלהי אוגוסט. ביקורות שניתנו על המוצר ציינו את מהירות ההורדה הגבוהה שלו הודות לשבב מתקדם שמותקן בו, למרות ההגבלות האמריקניות התקפות מאז 2019 המקשות על גישתה של וואווי לציוד מתקדם מספקים אמריקאים.
המייט 60 פרו עזר להגדיל את מכירותיה של וואווי בסין. ברבעון הרביעי עלה מספר מסירות הסמארטפונים של וואווי בסין ב-47% לעומת שנה קודם לכן, מה שהציב את החברה במקום הרביעי על פי נתח שוק, לפני שאיומי, כך על פי חברת קנליס. אפל שמרה על המקום הראשון עם צמיחה של 6% בכמות המכשירים שנמכרו לעומת 2022.
הכנסות וואווי גדלו ב-2022 ב-0.9% לרמה של 642.3 מיליארד יואן, לאחר שהחברה ייצבה את עסקיה בעקבות צלילה במכירות של יותר מ-28% ב-2021. הרווח הנקי ב-2022 ירד ב-69%, הירידה הגדולה ביותר שרשמה החברה בשנות קיומה.
וואווי הודיעה היום גם שהכנסות עסקי הפתרונות החכמים לכלי רכב שלה צמחו ב-128.1% לעומת 2022, והגיעו ל-650 מיליון דולר (4.7 מיליארד יואן). החברה מוכרת תוכנה וטכנולוגיות נוספות ליצרניות רכב, ובנוסף יצרה שותפות עם יצרנית כלי הרכב החשמליים Aito. וואווי אמרה שהכנסות עסקי הצריכה שלה עלו ב-2023 ב-17.3% לרמה של 34.8 מיליארד דולר (251.5 מיליארד יואן).
ICT (טכנולוגיית מידע ותקשורת) נותרה האחראית העיקרית לרווחיה של וואווי עם הכנסות של 50.1 מיליארד דולר (362 מיליארד יואן ב-2023), עליה של 2.3% לעומת 2022. ההכנסות מעסקי הענן עלו בכ-22% ל-7.6 מיליארד דולר (55.3 מיליארד יואן).