סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בניין אינטל ב חיפה
בניין אינטל בחיפה (צילום: ערן יופי כהן)

בלעדי
אחרי הליסינג: אינטל ישראל מקצצת גם בקפה ובסלולר

לכלכליסט נודע כי במסגרת צעדי ההתייעלות של החברה יוחלפו עמדות הקפה המפוארות במשרדיה בארץ בעמדות פשוטות יותר, ויופסק המימון לקווי סלולר לעובדים שאינם זכאים לכך. לאחרונה הודיעה אינטל העולמית על כוונתה לפטר 15% מכוח העבודה שלה

אחרי שביטלה את החוזים של מרבית רכבי הליסינג שלה, אינטל ישראל מבטלת שתי הטבות נוספות - כך נודע לכלכליסט. הראשונה היא עמדות הקפה המפוארות במשרדיה, שיוחלפו בעמדות פשוטות יותר; השנייה היא המימון לקווי סלולר לעובדים שאינם זכאים לכך - שיופסק. יודגש כי מימון הסלולר עבור עובדים שהשימוש בטלפונים הכרחי לעבודתם, כמו עובדי המפעלים, אנשי שיווק עם מגע ישיר עם לקוחות, עובדי IT שנותנים תמיכה קריטית ועובדים במחלקה המשפטית - יימשך כרגיל.
הקיצוצים הללו נראים קטנים למראית עין, אך מעידים על מצוקת החברה בישראל ובעולם. הם מתווספים לשורת מהלכים שמבצעת החברה לקיצוץ בכל פעילות שאינה מהותית ואין בה החזר הכנסה מהיר, כמו סגירת אינטל איגנייט, המאיץ הטכנולוגי המוערך של החברה. זאת, לאור המשבר העמוק שחווה החברה, שדיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון השני וצופה ירידה נוספת גם ברבעון הנוכחי, ועברה מרווח להפסד. גם בעולם יש דיווחים רבים של עובדים שמתרעמים על הפסקה של האוכל והשתייה חינם.
אינטל מעסיקה בישראל כיום כ-11,700 עובדים, כאשר 7,800 מוגדרים כעובדי פיתוח ו-3,900 כעובדי ייצור. לאחרונה הודיעה אינטל העולמית על כוונתה לפטר 15% מכוח העבודה שלה ולהביא לקיצוץ של 10 מיליארד דולר.
מאינטל נמסר: "אינטל מבצעת באופן שוטף הערכות של פעילותה הגלובלית כדי להבטיח יעילות וניהול אחראי של המשאבים. איננו מגיבים לפרטים תפעוליים ספציפיים, אך אינטל נותרת מחויבת במלואה לישראל כאחד מאתרי הייצור והמו"פ המרכזיים שלנו. החלטותינו, כולל התאמות לתהליכים פנימיים ולהטבות, נובעות מתנאי השוק, דינמיקות עסקיות ואסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלנו".