סין נגד תעשיית הלייב סטרימינג: אוסרת על קטינים להעניק מתנות וירטואליות
סין נגד תעשיית הלייב סטרימינג: אוסרת על קטינים להעניק מתנות וירטואליות
במדינה גם מבקשים לאסור על בני נוער מתחת לגיל 16 לצפות בתוכני לייב סטרימינג אחרי השעה 22:00; "נגרם נזק חמור לבריאותם הפיזית והנפשית של הקטינים"
רגולטור התקשורת בסין פרסם היום כללים חדשים האוסרים על קטינים מתחת לגיל 16 לצפות בתכנים של סטרימינג בשידור חי (livestreaming) אחרי השעה 22:00 - כך לפי דיווח באתר CNBC. הכללים מהווים מכה לתעשייה המשגשגת במדינה.
כמו כן, לפי ההצהרה שפרסמה מועצת הרדיו והטלוויזיה של סין, פלטפורמות לסטרימינג חי צריכות למנוע מהקטינים להעניק מתנות במהלך השידורים. אחת התופעות הנפוצות ביותר היא רכישת מתנות וירטואליות עבור מנחה הסטרימינג - אותן ניתן לממש למזומן. לפי ההצהרה, פלטפורמות הסטרימינג גרמו לקטינים לקחת חלק בתופעה הזו, שגרמה נזק חמור לבריאותם הפיזית והנפשית.
הכללים החדשים הם חלק מהמאמצים שמפעילה הממשלה נגד הסטרימינג החי. בחודש שעבר פצחו הרשויות בקמפיין לקידום מה שהן כינו "תכנים הולמים וחוקיים בפלטפורמות הסטרימינג בשידור חי".
שוק הסטרימינג בשידור חי בסין צומח בקצב מהיר. תופעת הקניות בזמן אמת, הנקראת גם "מסחר חי" או "מסחר מקוון בסטרימינג בשידור חי", החל לצבור פופולריות מאז פרוץ הקורונה ב-2020.
מדובר במצב בו הפלטפורמות מוכרות סחורות ישירות לצרכנים במהלך שעות של שידורים חיים. המוכרים כוללים אושיות רשת וכן ענקיות מסחר מקוון כמו Taobao של עליבאבא, Pinduoduo ודואין של בייטדאנס. החברות הללו דיווחו עד אחרונה על זינוק בפעילות הלייב סטרימינג.