סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אינסטגרם
אינסטגרם. הורים רבים התלוננו כי ילדיהם משתמשים זמן רב מדי באפליקציה (צילום: רויטרס)

הלחץ השפיע: יוטלו הגבלות על חשבונות אינסטגרם של משתמשים מתחת לגיל 18

במטרה להגן על צעירים, התכנים שהם מפרסמים באפליקציה יהיו חסומים לאנשים שלא עוקבים אחר החשבונות, ויצטרכו לאשר כל עוקב חדש. בין היתר יוגבלו סרטונים המכילים אלימות, יקבלו התראה אחרי שעה של שימוש באינסטגרם ו"מצב שינה" יופעל

הלחץ השפיע ואינסטגרם מבצעת שינויים בהגדרות של חשבונות של צעירים , זאת בניסיון להגן עליהם.
לפי הודעת החברה, החל מאתמול (ג') החשבונות של משתמשים מתחת לגיל 18 יוגדרו בברירת מחדל כפרטיים. השינוי יוצא לדרך קודם בארה"ב, בריטניה, קנדה ואוסטרליה, ובמסגרתו משתמשים חדשים מתחת לגיל 18 שיפתחו חשבון באפליקציה יקבלו אוטומטית חשבון מוגבל לשמירה על הפרטיות שלהם. המעבר של בעלי חשבונות קיימים יתרחש בתוך 60 יום. בהמשך השנה יחול השינוי הזה גם באיחוד האירופי. חשבון מוגבל פירושו בין השאר כי התכנים שמפרסמים לא יהיו זמינים לאנשים שלא עוקבים אחר החשבונות, וכי יהיה צורך לאשר רשמית כל עוקב חדש.
מטא, הבעלים של אינסטגרם, הגדירו את השינויים כ"חווייה חדשה לצעירים בהנחיית ההורים". עוד ציינו כי ידרשו מהמשתמשים לאשר את הגיל שלהם במספר הזדמנויות, וזאת כדי למנוע מהם לשקר ולנסות לפתוח חשבונות חדשים תוך שימוש בתאריך לידה של בגיר. בחברה הדגישו כי הם מפתחים טכנולוגיה שמוצאת באופן יזום חשבונות של צעירים שניסו להתחזות למבוגרים ומעבירה אותם אוטומטית לחשבונות מוגבלים ופרטיים.
הגדרת חשבון כפרטי פירושה גם שהמשתמשים הצעירים יוכלו לקבל הודעות רק מאנשים שהם עוקבים אחריהם. כמו כן, "תכנים רגישים" כמו סרטונים של אלימות או סרטונים המפרסמים ניתוחים פלסטיים יוגבלו. המשתמשים יקבלו גם התראה אם הם נמצאים באינסטגרם למשך יותר מ-60 דקות רצופות, ו"מצב שינה" ייכנס לתוקף. פירוש הדבר כי יכובו ההתראות וישלחו תגובות אוטומטיות לכל הודעה שתתקבל מעשר בלילה ועד שבע בבוקר.
עם זאת, משתמשים בני 16 ו-17 יוכלו לבטל את המאפיינים הללו, בעוד שמשתמשים מתחת לגיל 16 יזדקקו לשם כך לאישור ההורים. "שלוש התלונות העיקריות שאנחנו שומעים מהורים הן שהילדים שלהם צופים בתכנים לא הולמים, שהם מקבלים פניות מאנשים שאינם רוצים ושהם מבלים יותר מדי זמן באפליקציה", אמרה נעמי גלייט, מנהל חטיבת המוצר במטא. "לכן ההתמקדות היא במציאת מענה לתלונות הללו".
השינויים יוצאים לדרך לאחר שנגד החברה הוגשו תביעות מצד עשרות מדינות בארה"ב בטענה לפגיעה בצעירים ובאחריות למשבר הבריאות הנפשית בקרב בני נוער בכך תכננו מאפיינים במכוון כדי לגרום לצעירים להתמכר לפלטפורמות. התובעת הכללית של ניו יורק לטישה ג'יימס מסרה כי מדובר ב"צעדראשון וחשוב, אך יש עוד הרבה עבודה לעשות כדי להבטיח שהילדים שלנו מוכנים מכל פגע במדיה החברתית".