סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
מינט מדיה רוכשת את הסטארט-אפ Wazimo בכ-70 מיליון דולר

Wazimo פיתחה פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת רכישת משתמשים באמצעות כלים מעולם התוכן הדיגיטלי ויצירת הכנסות מפרסום. Minute Media מתמחה בטכנולוגיות תוכן וספורט. החברה הממוזגת תמנה 450 עובדים

חברת מינט מדיה (Minute Media) הישראלית, שמתמחה בטכנולוגיות תוכן וספורט, רוכשת את חברת הסטארט-אפ Wazimo (וואזימו), שלא גייסה עד היום כסף (בוטסטראפ) שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת רכישת משתמשים באמצעות כלים מעולם התוכן הדיגיטלי ויצירת הכנסות מפרסום. ההערכה היא ששווי העסקה הוא כ-70-60 מיליון דולר.
הטכנולוגיה של Wazimo תוטמע במוצר המולטימדיה Voltax של מינט מדיה. Wazimo הוקמה בשנת 2015 ע"י עודד רוזנבוים (מנכ"ל), בכיר לשעבר באיירון סורס, עדי דניאל (CTO) ואלדד שאלתיאל, עם פעילות בארה"ב, אירופה ומדינות נוספות.
מינט מדיה אשר נבחרה ביום העצמאות האחרון לחברה המבטיחה ביותר ברשימת 50 החברות של כלכליסט, תצא לפי ההערכות להנפקה ישירה בחודשים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
אסף פלד מינט מדיה
אסף פלד מינט מדיה
אסף פלד,מנכ"ל וממייסדי מינט מדיה
(שי דולב)
כיום, מותגים ובעלי אתרי תוכן נאלצים להתמודד עם קושי בהגעה לקהלי יעד הרלוונטים לתוכן שלהם וכמו כן בבדיקת יעילות סביבת הפרסום הדיגיטלי. הטכנולוגיה של Wazimo מייעלת את הגעת התוכן לקהלי יעד רלוונטיים ולבצע מוניטיזציה איכותית בתפוצה גדולה. החברה מעסיקה 42 עובדים וממוקמת בתל אביב. כעת יצטרף הצוות של Wazimo למשרדי מינט מדיה בתל אביב וחברה הממוזגת תמנה 450 עובדים.
אסף פלד, מנכ"ל וממייסדי מינט מדיה: "המנוע מאחורי הצמיחה של מינט מדיה הוא הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו Voltax. השותפים החדשים שלנו יחזקו באופן משמעותי את ההיצע שלנו ללקוחות עם צוות יוצא דופן בעל מומחיות בהגדלת קהלים וקמפיינים אפקטיביים באמצעות גישה המבוססת על דאטה בזמן אמת".
2 צפייה בגלריה
צוות חברת וואזימו
צוות חברת וואזימו
צוות חברת Wazimo
(צילום: חברת וואזימו)
Wazimo היא הרכישה הראשונה ממוקדת טכנולוגיה של מינט מדיה. עד כה רכשה החברה מספר אתרי תוכן בינלאומיים וביניהם The Players Tribune ו-FanSided. עודד רוזנבוים, מייסד משותף ומנכ"ל וWazimo אומר כי "שיתוף הפעולה שלנו עם מינט מדיה החל לפני כשנתיים, כאשר חלק מהמוצרים שלנו הוטמעו בטכנולוגיה שלה. ההתאמה האסטרטגית בין החברות, תוביל לצמיחה אקספוננציאלית עבור השותפים והלקוחות שלנו. שוק המדיה עובר קונסולידציה עצומה בשנים האחרונות ואנחנו החלטנו להצטרף למינט מדיה מתוך אמונה בחזון שלה להיות פלטפורמת התוכן הגדולה בעולם".
מינט מדיה הוקמה בסוף 2011 על ידי אסף פלד (מנכ"ל), גילי בימן ויובל לרום. Votax, פלטפורמת פרסום הווידאו והמולטימדיה שפיתחה החברה, מאפשרת ייצור, עריכה, הפצה ומוניטיזציה של תוכן על ידי מותגי תוכן וספורט מובילים בעולם וכמו כן מותגי תוכן ספורט ותרבות של החברה עצמה, וביניהם The Players Tribune, FanSided ועוד. נכון לספטמבר 2021, דירג Comscore את מינט מדיה במקום השלישי בארה"ב בקטגורית המשתמשים (יוזרים) של ספורט אמריקאי בוידאו על פי צפיה ייחודית של משתמשים (Unique Users).