סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קו הרקיע של מנהטן ניו יורק
מגדלים בניו יורק (צילום: AFP)

ברקע המשבר בנדל"ן האמריקאי: לוקלייז מפסיקה את פעילותה בארה"ב

היקף עסקאות הנדל"ן בארה"ב ירד בקרוב לחצי בשנתיים האחרונות, מה שהביא לצמצום פעילות החברה, המספקת כלי דאטה לרוכשי דירות וסוכנים. פעילות החברה האחות מדלן תימשך כרגיל

חברת הפרופטק לוקלייז (Localize), חברה אחות של מדלן, מפסיקה את פעילותה בארצות הברית. פעילות מדלן בישראל תימשך כרגיל.
לוקלייז הוקמה בשנת 2012 ע"י אסף רובין ואמיר ויינשטיין, במטרה לפשט את התהליכים הסבוכים הכרוכים ברכישת בית באמצעות שימוש בטכנולוגיה ובדאטה. מנכ"ל החברה הוא עומר גרנות. החברה גייסה עד היום כ-20 מיליון דולר, כשסבב הגיוס האחרון היה ב-2021. באותה תקופה היה גם סכסוך לא פשוט בין מייסדי החברה. בין משקיעיה: קרן פיטנגו צמיחה (Pitango Growth), אביגדור וילנץ, צבי לימון (מייסד קרן מאגמה), איש העסקים נועם גוטסמן, קרן Maor Investment מלוקסמבורג שנוסדה על ידי פיליפ גז ואריק אללוף, קרן Celesta בהובלת רוני חפץ, בנק מזרחי טפחות ועוד.
1 צפייה בגלריה
ועידת הנדלן עומר גרנות נשיא Localize
ועידת הנדלן עומר גרנות נשיא Localize
מנכ"ל לוקלייז עומר גרנות
(צילום: אוראל כהן)
הרקע לסגירת הפעילות של החברה הוא שוק הנדל"ן האמריקאי, שנקלע לשנתיים קשות במיוחד בשל הריבית הגבוהה וגורמים נוספים. ב-2023 ירד היקף העסקאות בלמעלה מ-35% ביחס לשנה שלפניה. ב-2024 המשיכה הירידה בעוד 15% - כלומר, במהלך השנתיים האחרונות, השוק נחתך כמעט בחצי. קשיים אלו הביאו לצמצום של פעילות החברה, שהיתה אמורה לספק כלי דאטה לרוכשי דירות וסוכנים.
מהחברה נמסר כי "נתוני מאקרו, בדגש על הריבית וכן שינויים רגולטוריים, מייצרים משבר עמוק ואי ודאות בשוק הנדל"ן בארצות הברית, שכיום נמצא בשפל של שני עשורים. מטעם זה הגענו להחלטה כואבת שזהו העיתוי המתאים לסגור את הפעילות של לוקלייז בארה״ב. במהלך שנות הפעילות שלנו בארה״ב, רכשנו ידע וטכנולוגיה שנבחן את יישומה בשווקים אחרים בעתיד. אנו רוצים להודות לעובדי לוקלייז המסורים ולמשקיעים הנאמנים שליוו אותנו לאורך שנות הפעילות".
באשר למדלן נמסר כי "פעילות לוקלייז מתבצעת באופן נפרד לחלוטין ממדלן, ובמסגרת חברה נפרדת. על כן, להפסקת הפעילות בארצות הברית אין כל השפעה על פעילות מדלן, המתמקדת בשוק המקומי ומספקת את לוח הנדל"ן המתקדם והחכם ביותר בישראל".