סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קלוד Claude של אנתרופיק
הצ'טבוט Claude של אנתרופיק (צילום: Gabby Jones/Bloomberg)

אמזון תשקיע עוד 4 מיליארד דולר באנתרופיק, המתחרה ב-OpenAI

בכך מגיע גובה ההשקעה של אמזון בסטארט-אפ הבינה המלאכותית שפיתח את Claude המתחרה ב-ChatGPT ל-8 מיליארד דולר

אמזון הודיעה היום (ו') שתשקיע עוד 4 מיליארד דולר באנתרופיק (Anthropic), סטארט-אפ הבינה המלאכותית שנוסד בידי בכירים לשעבר ב-OpenAI. כך מדווח הערב (ו') אתר CNBC.
ההשקעה החדשה מגדילה את סכום ההשקעה הכולל של אמזון בחברה ל-8 מיליארד דולר, אם כי אמזון תישאר במעמד של משקיע מיעוט, לפי אנתרופיק, שבסיסה בסן פרנסיסקו ואחראית על הצ'אטבוט קלוד (Claude) המתחרה ב-ChatGPT של OpenAi.
חטיבת הענן של אמזון AWS תהפוך לשותפת "הענן והאימון העיקרית" של אנתרופיק, בהתאם לפוסט שפרסמה החברה בבלוג. מעתה והלאה, אנתרופיק תשתמש בשבבי AWS Trainium ו-Inferentia להכשרה והפעלה של מודלי הבינה המלאכותית הגדולים ביותר שלה.
אנתרופיק היא כאמור החברה שמאחורי Claude - אחד מצ'אטבוטי הבינה המלאכותית שצבר פופולריות רבה בעת האחרונה, כמו ChatGPT של OpenAI וג'מיני (Gemini) של גוגל. סטארט-אפים כמו אנתרופיק ו-OpenAI, יחד עם ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, אמזון, מיקרוסופט ומטא, הם חלק מתעשיית הבינה המלאכותית הג'נרטיבית, שלפי הערכות הכנסותיה צפויות לגדול ל-1 טריליון דולר בתוך עשור. חלק מהחברות, כמו מיקרוסופט ואמזון, תומכות בסטארט-אפים של בינה מלאכותית ג'נרטיבית בהשקעות נכבדות.
השותפות שהוכרזה היום תאפשר גם ללקוחות AWS "גישה מוקדמת" למאפיין של אנתרופיק: היכולת של לקוח AWS לבצע התאמה עם הנתונים שלו על Claude. זהו יתרון ייחודי ללקוחות AWS, בהתאם לפוסט בבלוג של החברה.
במרץ, ההשקעה של אמזון בגובה 2.75 מיליארד דולר ב-Anthropic הייתה ההשקעה החיצונית הגדולה ביותר של החברה בשלושת העשורים האחרונים. כמו כן, החברות הודיעו על השקעה ראשונית של 1.25 מיליארד דולר בספטמבר 2023.
הידיעה היום על ההשקעה הנוספת של אמזון מגיעה חודש לאחר שאנתרופיק הכריזה על אבן דרך משמעותית מבחינתה: סוכני בינה מלאכותית המסוגלים להשתמש במחשב ולהשלים משימות מורכבות כפי שאדם היה עושה. היכולת החדשה של אנתרופיק לשימוש במחשב, כחלק משני מודלי הבינה המלאכותית החדשים ביותר שלה, מאפשרת לטכנולוגיה שלה לפרש את מה שעל מסך המחשב, לבחור כפתורים, להזין טקסט, לנווט באתרים ולבצע משימות דרך כל תוכנה ובאמצעות גלישה באינטרנט בזמן אמת.
הכלי יכול "להשתמש במחשבים בדיוק באותו אופן שאנחנו עושים", אמר ג'ארד קפלן, המדען הראשי של החברה בראיון ל-CNBC החודש, והוסיף כי הוא יכול לבצע משימות עם "עשרות ואפילו מאות שלבים". לאמזון הייתה גישה מוקדמת לכלי, מסרה אנתרופיק ל-CNBC בזמנו, ולקוחות וטסטרים מוקדמים כללו את Asana, Canva ו-Notion. החברה עבדה על הכלי מתחילת השנה, על פי קפלן.
בספטמבר השיקה אנתרופיק את Claude Enterprise, המוצר החדש הגדול ביותר מאז הופעת הצ'אטבוט שלה, המיועד לעסקים המעוניינים לשלב את הבינה המלאכותית שלה. ביוני השיקה החברה את מודל הבינה המלאכותית החזק יותר שלה, Claude 3.5 Sonnet, ובמאי הוציאה את תוכנית "Team" לעסקים קטנים יותר. בשנה שעברה גוגל התחייבה להשקיע 2 מיליארד דולר באנתרופיק, לאחר שאישרה קודם לכן כי רכשה 10% בסטארט-אפ יחד עם חוזה ענן גדול בין שתי החברות.