סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שבב של אינטל ב תערוכה ב טאייפיי 4.6.24
שבב של אינטל. הקנס הפך היום רשמית להיסטוריה (צילום: I-Hwa CHENG / AFP)

ניצחון לאינטל באירופה: לא תשלם קנס שהוטל עליה ב-2009

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי דחה את ערעור הנציבות האירופית ואישרר החלטה לבטל קנס של 1.06 מיליארד יורו שהטילה על יצרנית השבבים לפני 15 שנה בשל שימוש לא חוקי לכאורה בטקטיקת מכירות שהביאה לחסימת יריבתה AMD. בזמנו זה היה הקנס הגדול בהיסטוריה

אינטל רשמה היום (ה') ניצחון על הסוכנויות להגנה על התחרות של האיחוד האירופי לאחר שבית המשפט העליון של הגוש אישרר החלטה של ערכאה נמוכה יותר, לבטל קנס גדול שספגה החברה בשל ניגוד עניינים לכאורה.
בית המשפט העליון של האיחוד אמר שהוא תומך בהחלטה לבטל את הקנס שניתן לפני יותר מעשור, ודחה את הערעור שהגישה הנציבות האירופית, בהיותה הסוכנות הראשית להגנה על התחרות בגוש.
בית המשפט אמר שהוא "דוחה את הבסיס שעליו הוגש הערעור". אינטל אמרה מצידה שהיא "שמחה על פסק הדין של בית המשפט העליון מהיום, ועל כך שאפשר לשים את הפרק הזה מאחוריה."
הקנס המקורי בסך של 1.06 מיליארד יורו הוטל על אינטל בידי הנציבות ב-2009, בשל שימוש לא חוקי לכאורה בטקטיקת מכירות שהביאה לחסימת יריבתה AMD. הנציבות האשימה אז את אינטל בניצול מעמדה הדומיננטי בשוק שבבי ה-x86 בכך שהיא מדירה ממנו את היריבות באמצעות הנחות שהציעה. ב-2022 זכתה אינטל בניצחון כאשר בית המשפט הכללי של האיחוד ביטל את הקנס, בהחלטה שאותה גיבה בית המשפט העליון בהחלטתו מהיום.