סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סדרת אייפון 15
טלפונים מדגם אייפון. "לאפל אסור לנצל את העמדה הדומיננטית שלה" (צילום: Patrick T. Fallon / AFP)

תביעת ענק נגד אפל בבריטניה: אילצה משתמשים להירשם לשירות הענן שלה

ארגון זכויות צרכנים הגיש תביעה בסך 3.8 מיליארד דולר נגד החברה בטענה שאילצה משתמשים להשתמש ב-iCloud שלה וגבתה מהם תעריפים מוגזמים. "אפל העלתה את המחיר של iCloud בבריטניה בשיעור של בין 20% ל-29% ב-2023", נטען בתביעה

ארגון זכויות הצרכנים הבריטי Which? הגיש נגד אפל תביעת ענק ייצוגית בהיקף של 3 מיליארד פאונד (3.8 מיליארד דולר), בטענה שמדיניות החברה העניקה יחס מועדף לשירות הענן שלה, ולמעשה אילצה משתמשים לעשות בו שימוש תוך תשלום תעריפים מנופחים.
"אפל ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי ולא נתנה למשתמשי האייפון ואייפד את האפשרות לבחור ספק ענן לאחסון המידע שלהם", טוען הארגון. "במקום זאת, החברה הכווינה אותם לשירות iCloud שלה, וכתוצאה אפל גבתה מלקוחות דמי מנוי מוגזמים".
התביעה מוגשת בשם 40 מיליון לקוחות iCloud במדינה, ומבקשת פיצוי בסך של עד 70 פאונד (כ-89 דולר) ללקוח, בהתאם לתקופת השימוש שלהם בשירות. "ל-iOS יש מונופול, ולאפל אסור לנצל את העמדה הדומיננטית שלה כדי לזכות ביתרון לא הוגן בשווקים רלוונטיים, כמו שוק האחסון בענן", נמסר בהודעה לעיתונות של Which?. "אבל זה בדיוק מה שקרה".
לטענת הארגון, אפל עודדה לקוחות להירשם לשירות iCloud, כאשר בו בזמן הקשתה עליהם להתחבר לשירותי אחסון בענן מתחרים, בין השאר בכך שמנעה משירותים אלו את האפשרות לגבות את כל מידע האייפון. מונפול זה, טוען הארגון, גם אפשר לאפל לגבות תעריפי יתר מהצרכנים: "אפל העלתה את המחיר של iCloud בבריטניה בשיעור של בין 20% ל-29% ב-2023".