סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מונית אוטונומית וויימו waymo לוס אנג'לס רכב אוטונומי
מונית אוטונומית של וויימו. השירות פועל כבר בסן פרנסיסקו ובפיניקס (צילום: Waymo)

המונית האוטונומית של גוגל קיבלה אישור לפעול בלוס אנג'לס

וויימו, מיזם הרכבים האוטונומיים של ענקית הטכנולוגיה, מבצע בשנה האחרונה בדיקות בעיר ובינואר הגיש בקשה להפעלת השירות בתשלום. אולם, ראשת העיר הביעה חשש שהמכוניות יחסמו מעבר של רכבי חירום. בינתיים המנכ"לית דיווחה על רשימת המתנה של 50 אלף איש

וויימו (Waymo), מיזם הרכבים האוטונומיים של גוגל, קיבל אישור להפעיל שירות מוניות ללא נהג בלוס אנג'לס. באתר ביזנס אינסיידר דיווחו כי ועדת התשתיות הציבוריות של קליפורניה אישרה את הבקשה של החברה לפעול בעיר הגדולה ביותר במדינה, זאת על אף התנגדות בקרב חלק מהתושבים ואף הסתייגות מצד ראשת העיר.
"אנחנו אסירי תודה לוועדה על הבעת האמון הזה בפעילות שלנו, שסוללת את הדרך להטמעת השירות המסחרי שלנו בלוס אנג'לס ובאזור מפרץ סן פרנסיסקו", מסרה דוברת החברה ג'וליה אלינה.
בוויימו החלו לבדוק את המכוניות בלוס אנג'לס בשנה שעברה ובינואר הגישו בקשה להפעלת שירות המוניות. פירוש הדבר כי עד כה שירות המוניות ניתן בחינם לתושבים. כמו כן, מאז אוגוסט פועל השירות בתשלום בסן פרנסיסקו וכן בפיניקס. אולם, בכירים בעיר, ביניהם ראש העיר קארן בס, הביעו חשש מאישור המהלך בטענה כי מהניסיון בסן פרנסיסקו עולה כי כלי הרכב של וויימו חוסמים את המעבר של רכבי חירום. עם זאת, בוויימו טענו כי זכו לתמיכת ארגונים שונים, ביניהם ארגוני נגישות וארגונים נגד נהיגה בשכרות. עוד ציינו כי לפי הנתונים שאספו, המכוניות שלהם בעלות סבירות נמוכה יותר להיות מעורבות בתאונות קשות לעומת מכוניות שבהן נוהגים בני אדם.
מנכ"לית החברה, טקדרה מאוואקנה, אמרה בשבוע שעבר בריאיון לאתר טק קראנץ' כי תקופת הניסיון עד כה בלוס אנג'לס הראתה כי השירות משמש אנשים לביצוע מטלות יומיומיות, מה שלהערכתה מצביע על כך שהוא יזכה להצלחה מסחרית בלוס אנג'לס. "אני נרגשת לראות שכאלפיים מהנסיעות היו עבור אנשים שביצעו מטלות ממש בסיסיות", אמרה. "אנשים השתמשו במוניות כדי לנסוע למסעדות, לברים. חלק מהנסיעות היו הסעות ללימודים, זה סימן עבורנו שאנחנו זוכים לחיבוק חם". עוד הוסיפה כי 50 אלף אנשים נרשמו לרשימת ההמתנה לשימוש בשירות בלוס אנג'לס.