ספוטיפיי תפטר עוד 1,500 עובדים - 15% מכוח האדם שלה
ספוטיפיי תפטר עוד 1,500 עובדים - 15% מכוח האדם שלה
זהו סבב הפיטורים השלישי השנה בענקית הסטרימינג במוזיקה, לאחר שבינואר וביוני פוטרו 800 עובדים. המהלך מגיע לאחר שברבעון השלישי הפתיעה החברה כשדיווחה על רווח רבעוני לראשונה מאז 2021. המנכ"ל: "נקיטת פעולה משמעותית לתקן את העלויות היא האפשרות הטובה ביותר כדי לעמוד ביעדים שלנו"
ספוטיפיי הודיעה כי תפטר כ-1,500 עובדים - 15% מכוח האדם שלה. זהו סבב הפיטורים השלישי השנה בענקית הסטרימינג למוזיקה, לאחר שבינואר פיטרה כ-600 עובדים (6% מכוח האדם), וביוני פיטרה 200 עובדים נוספים.
באוקטובר דיווחה החברה כי ברבעון השלישי עברה לראשונה מאז 2021 לרווח, הודות לעליות מחירים בשירותי הסטרימינג וצמיחה במספר המנויים בכל האזורים. בהתאם, בחברה העריכו כי מספר המשתמשים החודשיים יעלה ל-601 מיליון ברבעון הרביעי. הרווח התפעולי לתקופה עמד על 34.1 מיליון דולר. עם זאת, המייסד והמנכ"ל דניאל אק אמר באותו הזמן כי החברה ממשיכה להתמקד בהגברת היעילות כדי להעלות עוד את הרווחיות.
בהצהרה שפרסם היום (ב'), אק הודה כי קיצוץ בסדר גודל שכזה יישמע גדול בהתחשב בתוצאות הפיננסיות החיוביות האחרונות. "דנו באפשרות של ביצוע קיצוצים קטנים יותר לאורך 2024 ו-2025", כתב במייל לעובדים. "אולם, בהתחשב בפער בין היעד שהצבנו עבור המצב הפיננסי והעלויות התפעוליות הנוכחיות שלנו, החלטתי שנקיטת פעולה משמעותית לתקן את העלויות היא האפשרות הטובה ביותר כדי לעמוד ביעדים שלנו". הוא הוסיף כי ספוטיפיי חייבת להפגין תושייה בדרכים שבה היא פועלת ופותרת בעיות. "עובדים חכמים, מוכשרים וחרוצים רבים יעזבו אותנו", הוסיף. העובדים יהיו זכאים לשכר של חמישה חודשים.
בדומה לחברות טכנולוגיה רבות, ספוטיפיי צמחה משמעותית במהלך הקורונה, וכוח האדם שלה כמעט והכפיל עצמו בשלוש השנים האחרונות ליותר מ-8,000 עובדים. במסגרת הקיצוצים בשנה האחרונה, צמצמה החברה את ההוצאות על חטיבת הפודקאסטים, בה השקיעה כמיליארד דולר. היא אמנם ממשיכה להפיק את התוכניות של שדרנים מובילים כמו ג'ון רוגן, אך ביטלה מספר פודקאסטים מתוקשרים, ביניהם של מייגן מרקל.