למרות הצרות: ספוטיפיי הופכת לשירות סטרימינג האודיו הראשון עם יותר מ-200 מיליון מנויים משלמים
למרות הצרות: ספוטיפיי הופכת לשירות סטרימינג האודיו הראשון עם יותר מ-200 מיליון מנויים משלמים
החברה שהודיעה לאחרונה על פיטורי 6% מכוח האדם שלה הציגה דו"ח רבעוני שמשקף הידרדרות פיננסית רצינית בחודשים האחרונים. עם זאת, היא יכולה בהחלט להתנחם בכך שמספר מנויי הפרימיום שלה צמח ב-14% ועומד על 205 מיליון, כמעט פי 4 ממספר המנויים המוערך של אפל מיוזיק
מספר מנויי הפרימיום של ספוטיפיי עלה ב-2022 ב-14% לעומת מספרם ב-2021 והגיע ל-205 מיליון, נכון ל-31 בדצמבר, כך לפי הודעת החברה שחשפה היום (ג') את תוצאות הרבעון הרביעי. בעקבות זאת, עלה מספר המשתמשים החודשיים הפעילים (MAU) ל-489 מיליון - זינוק של 20%. הנתונים עקפו את תחזיות החברה שציפתה ל-202 מיליון מנויי פרימיום ו-479 מיליון מנויים פעילים חודשיים.
התוצאות הרבעוניות מתפרסמות שבוע לאחר שחברת סטרימינג האודיו הודיעה על פיטורים של כ-6% מכוח האדם שלה, שהם 600 עובדים, וחושפות כי המצב הפיננסי של החברה הידרדר משמעותית בחודשים האחרונים.
החברה דיווחה על הפסד תפעולי של 231 מיליון יורו (250 מיליון דולר) ברבעון. ההכנסה הממוצעת למנוי פרימיום עומדת על 4.55 יורו (4.93 דולר) - עלייה שנתית של 3%, אך ירידה לעומת הרבעון הקודם, אז עמד הנתון על 4.63 יורו (5.01 דולר).
עוד דיווחה החברה כי ההפסד ברבעון הרביעי התרחב ל-270 מיליון יורו מ-39 מיליון יורו ברבעון הרביעי אשתקד. ההכנסות עלו ב-18% לעומת שנה שנה קודם לכן ל-3.2 מיליארד יורו, בהתאם לתחזיות האנליסטים.
עבור השנה כולה דיווחה ספוטיפיי על הפסד של 430 מיליון יורו ועל הכנסות בגובה 11.7 מיליארד יורו. לשם השוואה, ב-2021 עמד ההפסד של החברה על 34 מיליון יורו וההכנסות היו בגובה 9.7 מיליארד יורו.
ספוטיפיי נחשבת לשירות הסטרימינג במוזיקה הגדול בעולם - זאת, על אף שאין ממש נתונים זמינים לגבי מספר המנויים של המתחרים אפל מיוזיק ואמזון מיוזיק. לפי ההערכות ב-Music Ally, לאפל מיוזיק היו בסביבות 60 מיליון מנויים בתשלום ב-2019 ואילו לאמזון מיוזיק היו 55 מיליון מנויים ב-2020.