עזרה בדרך: אפל שדרגה את אפליקציית המפות
עזרה בדרך: אפל שדרגה את אפליקציית המפות
הניווט באפליקציה המעודכנת מזכיר מאוד את זה של ווייז, לצד אלמנטים ברוח גוגל מפות ומוביט. הצד הוויזואלי שופר משמעותית, כמו גם תצוגת התלת-ממד. עקב האכילס: היא זמינה רק ללקוחות אפל, כך שבסיס הנתונים שלה לזיהוי עומסים קטן מזה של המתחרות
אפל ההכריזה היום (ה') על שדרוג משמעותי של אפליקציית המפות שלה. האפליקציה המעודכנת כוללת פיצ'רים כמו ניווט בסגנון ווייז, מפות תלת ממדיות כמו ב-Street View של גוגל, ניווט רגלי עם תצוגת תלת-מימד כמו במפות של גוגל וניווט בתחבורה ציבורית כמו מוביט של אינטל. זאת ועוד: אפל הוסיפה גם הטמעה של סירי בתוך האפליקציה, בדומה לכל האפליקציות של המתחרות.
נראה שאפל יצאה מגדרה לספק למשתמשים את כל הפיצ'רים האפשריים באפליקציה אחת ולפחות ויזואלית, היא אכן נראית יותר מהוקצעת מבעבר: תצוגת התלת-מימד של הבניינים, למשל, מאוד מרשימה. היא גם מאפשרת לקבל את כל שירותי הניווט והמיקום במקום אחד במקום במספר אפליקציות נפרדות. כך שיש בה יתרונות רבים עבור משתמשי האייפון.
המודל העסקי שלה מאוד מזכיר את זה של גוגל: פרסום, השקה ובהמשך ככל הנראה גם שילוב פיצ'רים וכלים נוספים, כמו למשל ארנק סלולרי שיאפשר לשלם על כרטיסי נסיעה ישירות מהאפליקציה. גם אופי הניווט ברכב דומה מאוד לזה של גוגל מפות וכולל זיהוי עומסים והצגתם על בסיס דיווחים של משתמשים.
ומה בכל זאת ההבדל? בעוד שווייז, גוגל ומוביט מיועדות לכל משתמשי הסמארטפונים באשר הם, אפל מאפשרת הורדה של האפליקציה באפסטור בלבד, רק למכשירי החברה, ומסתפקת בלקוחותיה בלבד. זה בסיס גדול באופן יחסי, אבל בישראל, לדוגמה, רק לרבע מבעלי הסמארטפונים יש אייפון, כך שלא ברור עד כמה הניווט יהיה מדויק.