סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בעקבות הלחץ הרגולטורי: פייסבוק משנה את ה"ניוזפיד" ל"פיד"

המיתוג המחודש מתבצע יותר מ-15 שנה לאחר שהשיקה החברה את הניוזפיד, והוא משקף בעיקר את מערכת היחסים הבעייתית של פייסבוק עם ידיעות חדשותיות, לרבות אלה שקיים ספק באשר לאמינותן. מטא הודיעה לאחרונה שבכוונתה להפחית את התוכן הפוליטי בדפי הבית של המשתמשים

חברת מטא החליטה לשנות את שמו של פיד החדשות של פייסבוק - החלק העיקרי של השירות שלה, בו המשתמשים גוללים לאורך את מה שחבריהם ובני משפחתם שיתפו. בקרוב החלק הזה ייקרא פשוט "פיד", כך על פי ציוץ של החברה מאתמול.
הכותרת "ניוז פיד" קיימת ללא שינוי מאז שהמאפיין הוצג לראשונה לפני יותר מ-15 שנה, ובמובנים מסוימים מדובר בשינוי גדול: פייסבוק היא אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר בעולם, והפיד שלה הוא הממשק העיקרי של המשתמשים. מצד שני מדובר "בסך הכל בשינוי השם כדי שישקף טוב יותר את התוכן המגוון שאנשים רואים בפידים שלהם", כך על פי מייל שנשלח לאתר The Verge על ידי דוברת פייסבוק דמי אויפסו. השינוי "אינו משפיע על חוויית המשתמש באפליקציה", לדבריה.
1 צפייה בגלריה
פייסבוק
פייסבוק
פייסבוק. העיקר שכולם יהיו מרוצים
(צילום: AP)
המיתוג מחדש משקף ככל הנראה את מערכת היחסים הבעייתית שיש לפייסבוק עם ידיעות חדשותיות מטרידות. מחקר הראה כי מידע שקרי זוכה למעורבות רחבה הרבה יותר של המשתמשים בפלטפורמה מאשר ידיעות אמיתיות, והרגולטורים בוחנים לאחרונה כיצד חברות טק גדולות מדרגות באמצעות האלגוריתם שלהן את התוכן שמופיע בפידים.
מטא, מצדה, אמרה שהיא עובדת על הפחתת כמות התוכן הפוליטי שמופיע בדפי הבית של משתמשים. מחקר שערכה החברה הראה כי אלגוריתם הניוז פיד עשוי אף לעודד פוליטיקאים להביע עמדות יותר ויותר קיצוניות, ומידע לגבי פוליטיקה ואירועים עדכניים, במקום פוסטים מהאחיין, הם סוג הדברים שמשתמשים מצפים למצוא במה שנקרא "פיד חדשות".
שינוי השם עשוי לעזור גם להפסיק את הבלבול הפוטנציאלי בתוך האפליקציה. לפני יותר מעשור וחצי, כשפיד החדשות הוצג לראשונה, פייסבוק לא הפעילה גם טאב "חדשות", שעלול לבלבל משתמשים. במזכר לעובדי החברה אמרה מטא שהשם "ניוז פיד" גרם לאנשים לחשוב שמדובר במקור לחדשות, במקום לפוסטים אישיים.