מייסדי פיוניר ו-walkme משקיעים בסטארט-אפ בתחום האי קומרס
מייסדי פיוניר ו-walkme משקיעים בסטארט-אפ בתחום האי קומרס
RETURNGO שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת לחנויות מקוונות לנהל באופן אוטומטי החזרות והחלפות השלימה גיוס סיד של 6.5 מיליון דולר מקרנות ואנג'לים ובהם יובל טל, ממייסדי פיוניר ודן עדיקא, ממייסדי WALKME
חברת האי קומרס ReturnGO השלימה גיוס סיד של 6.5 מיליון דולר מקרנות ואנג'לים ובהם יובל טל, ממייסדי פיוניר ודן עדיקא, ממייסדי WALKME. את הגיוס הובילה קרן TPY CAPITAL והשתתפו גם Cresson, GoodCompany SeedIL, ו- Aristagroa .
החברה פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לחנויות מקוונות לנהל באופן אוטומטי החזרות והחלפות. היא נוסדה לפני שנתיים על ידי אביעד רז שמשמש כמנכ"ל ואסי אברמוביץ' ואייל רוזנטל. ReturnGO מעסיקה היום 20 עובדים במשרדיה ברמת גן. הגיוס נועד בעיקר להתרחבות בכוח אדם.
תופעת ההחזרות, שאמזון הפכה לסטנדרט בשוק, היא אחד מהאתגרים הגדולים של המסחר האלקטרוני ומהווה איום על רווחיותן ושרידותן של החנויות האינטרנטיות. היקף ההחזרות של מוצרים בארה"ב מחנויות מקוונות מגיע ל-30% . השווי הכספי של המוצרים המוחזרים מגיע ל-428 מיליארד דולר בשנה ומתוכם 309 מיליארד דולר הן מכירות אבודות ואובדן כספי מלא. ב-80% מההחזרות דורשים הלקוחות ומקבלים החזר כספי מלא ורק ב-20% מהמקרים הם מוכנים להחלפת מוצרים
הפלטפורמה כבר הוטמעה ביותר מ-1,500 חנויות בעולם, בהן גם בענקית האי קומרס SHOPIFY וגם בקמעונאיות גדולות בהן דקתלון ומנהלת כ-100 אלף החזרות מדי חודש. ReturnGO מנסה בין היתר להפחית את היקף ההחזרות ומציעה ללקוחות חלופות כגון קבלת תמריץ לקניית מוצר אחר מתוך רשימה או לתרום את המוצר לעמותה.
"הצלחנו להפוך את ההחזרות מבעייה כלכלית כאובה למנוף של הכנסות ושיפור מערכות היחסים עם הלקוחות. מרבית הלקוחות שמחזירים מוצרים ומקבלים החזר כספי מלא סובלים מתהליך איטי ומסורבל וככל הנראה לא יקנו שנית באתר - ולכן הנזק מהם גדול מביטול עסקה ספציפית. הלקוחות המחליפים הם הנאמנים והרווחיים ביותר לטווח ארוך ורבים מהם אף מאשרים קבלת תמריץ לרכישת מוצר יקר יותר מהמוצר המקורי", אומר אביעד רז, מייסד משותף ומנכ"ל ReturnGO. "תרומת מוצר לעמותה חברתית היא חלופה שצוברת פופולריות בקרב הלקוחות ועם ביצועה החנות יכולה לקבל החזר מס על התרומה. הניהול היעיל של החזרות והחלפות מצמצם בזבוז משאבים ויש לו השפעה משמעותית על איכות הסביבה. כבר היום, אנחנו מונעים שליחה יקרה ומיותרת של מוצרים בהיקף גדול חזרה למחסני החנויות שיעדיפו בדרך כלל לא להחזירם למלאי ולהשמידם בסופו של דבר".
לדברי רז, "בעקבות הגיוס אנו נמשיך את פיתוח המערכת ונפעל לפריסתה בקרב אלפי חנויות מקוונות נוספות ומותגים מובילים, הן ישירות והן דרך פלטפורמות נוספות. המשוב המאוד חיובי שאנו מקבלים מחנויות Shopify ומהלקוחות שלהן הוא בסיס מצוין להמשך צמיחתנו".