חברת Tailor Brands גייסה 50 מיליון דולר בסבב C בהובלת GoDaddy
חברת Tailor Brands גייסה 50 מיליון דולר בסבב C בהובלת GoDaddy
החברה, שפיתחה פלטפורמה למיתוג והשקה של עסקים קטנים, גייסה מאז הקמתה ב-2015 70 מיליון דולר. יהלי סער, מייסד משותף בחברה: "השקנו את הפלטפורמה בתחילת 2020, ואז הגיעה הקורונה והביקוש עלה". סער הוא בנו של מייסד חברת פרומרקט יוני סער, ושימש בעבר כדוברו של יצחק הרצוג. תום להט, אף הוא ממייסדי החברה, הוא בנם של עופרה שטראוס ודן להט
חברת טיילור ברנדס (Tailor Brands) הישראלית, שפיתחה פלטפורמה למיתוג והשקה של עסקים קטנים, הודיעה היום (ה') על גיוס 50 מיליון דולר בסבב C, בהובלת חברת בניית ואחסון אתרי האינטרנט GoDaddy. זוהי ההשקעה הראשונה של הענקית האמריקאית בישראל.
בסבב השתתפו גם קרן OurCrowd הישראלית, לצד משקיעי החברה – קרן פיטנגו Growth, קרן Disruptive של טל ברנוח, Mangrove Capital Partners, Armat Group והמשקיע הסדרתי ריצ'רד רוזנבלט. מאז הקמתה ב-2015, טיילור ברנדס גייסה סכום כולל של 70 מיליון דולר.
טיילור ברנדס, שהוקמה על ידי יהלי סער, תום להט ונדב שץ, התמקדה בתחילת דרכה בעיצוב גרפי עבור עסקים קטנים, אולם עם הזמן הרחיבה את הפלטפורמה לשירותים נוספים. היום היא מציעה בין היתר התאמת לוגו ללקוח, בניית אתר מותאם, שידוך דומיין ואף יצירת תוכן ונוכחות ברשתות החברתיות וסיוע ללקוח בהדפסת מוצרים ממותגים. סער הוא בנו של מייסד חברת פרומרקט יוני סער, ושימש בעבר כדוברו של יצחק הרצוג. להט הוא בנם של עופרה שטראוס ודן להט.
"התחלנו את המהפך לפני הקורונה, כשהתחלנו להיות מובילים תעשייה בתחום שלנו והבנו שאנחנו רוצים לבנות פלטפורמה מלאה מהלוגו עד ההשקה עצמה", אמר ל"כלכליסט" סער. "השקנו את הפלטפורמה בתחילת 2020 ואז הגיעה הקורונה והביקוש עלה. הטרנד של פתיחת עסקים קטנים - 1 עד 3 עובדים - האיץ בטירוף בתקופת המגפה. בארצות הברית היתה צמיחה של 27% בבקשות לפתיחת עסק. הרבה אנשים חוו משבר כלכלי ורצו להבטיח לעצמם הכנסה נוספת, ומצד שני המרוויחים הגדולים מהקורונה התפנו לייצר יותר עסקים עצמאיים. התוצאה היא שנוצר קלף מאוד חזק של חבר'ה שיש להם עבודה, אבל בסופי שבוע וערבים הם מייצרים לעצמם עוד משהו".
מה ההבדל בין זה לבין כלכלת החלטורה שמדברים עליה כבר שנים?
"במהלך הקורונה תהו אם יש שינוי או שמדובר באקסלרציה. מה שקרה זה שהטרנד שדיברנו עליו שנים פשוט חווה קפיצה משוגעת כי כל מי שעוד לא עלה על הגל קיבל פוש. לתוך זה אנחנו נכנסנו, והפכנו להיות מושג נרדף להקמת עסק חדש".
הכנסתם כמשקיעה את גו דדי, שמשרתת הרבה מאוד עסקים קטנים. מה זה ייתן לכם?
"הם לא חייבו אותנו לכלום בהשקעה, אבל אנחנו בוחנים כלים שהם מציגים ואנחנו יכולים להטמיע לפלטפורמה. החזון שלנו הוא לייצר אקוסיסטם. היסטורית קניית דומיין היא אחת הפעולות הראשונות בהקמת עסק, וגו דדי הבינו שהיום יותר אנשים מתחילים את ההקמה בייצור הלוגו, וכתוצאה אנחנו מלווים אותם בתהליך. הצעדים הבאים מבחינתנו הם להתרחב לכל שירות שמישהו צריך בתהליך הזה. החזון הוא שלא תצטרכי לעזוב את הפלטפורמה".
איך זה עובד מבחינת תשלום עבור המשתמש?
"את לא מתחייבת לכלום. למעשה את צריכה לחפש את כפתור התשלום אצלנו. מדברים הרבה על סגירת עסק בשנה הראשונה, אבל מרביתם נסגרים בין שלב הרעיון לבין ההקמה. מרבית האנשים לא יודעים אפילו מה הם צריכים. אנחנו שואלים אותם בכל פעם מה השלב הבא שהם רוצים לעשות, והפלטפורמה מלווה ומייעצת לתהליך, ובכל אחד מהמקומות האלה יש צומת שבו מתחילות להיות עלויות, ואת מחליטה על כמה את רוצה להשקיע".
אתם משרתים מגוון רחב מאוד של עסקים, עד כמה מתאים המוצר לעסק?
"הבסיס שלנו והפילוסופיה שלנו זה שכל דבר יצירתי, בין אם זה לוגו או אתר, אפשר לשבור למשוואה לינארית. בכל פעם שאת נכנסת למערכת היא מציעה לך הצעות, וחלק תקבלי וחלק לא ומזה המערכת לומדת - זו יצירתיות בלמידת מכונה. כך אנחנו מצליחים לעשות לך פרסונליזציה. כשהתחלנו ידענו שיש המון פתרונות נקודתיים, אבל 50% מהאנשים שמתחילים את התהליך בצורה כזו מפסיקים בדרך או שוכרים מישהו שיעשה אותו בשבילם. אצלנו את לא צריכה לפגוש איש מקצוע בשום שלב, אבל המערכת כן מאפשרת לך ליצור ולנו ללמוד דברים חדשים".