סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג (צילום: אנבידיה)

דיווח: אנבידיה במגעים להשקעה ב-OpenAI

לפי בלומברג, ענקית השבבים מנהלת דיונים על השקעה של 100 מיליון דולר בסבב הגיוס החדש של חברת הבינה המלאכותית, שצפוי להעניק לה שווי של 100 מיליארד דולר. את הסבב מובילה קרן ת'רייב קפיטול, שתשקיע בו מיליארד דולר

יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אנבידיה מנהלת דיונים להצטרף לסבב גיוס ההון של OpenAI, שיעניק לחברת הבינה המלאכותית הערכת שווי של יותר מ-100 מיליארד דולר, כך לפי דיווח בבלומברג המבוסס על אנשים המעורים בנושא, שביקשו להישאר בעילום שם.
לדבריהם, גם אפל ומיקרוסופט ניהלו דיונים על השתתפות בסבב המימון. בבלומברג דיווחו מוקדם יותר השבוע כי קרן ת'רייב קפיטול (Thrive Capital) מובילה את סבב גיוס ההון עם השקעה של מיליארד דולר. שני מקורבים ציינו כי אנבידיה ניהלה דיונים להשקעה של 100 מיליון דולר.
אם השיחות יתקדמו, פירוש הדבר כי שלוש חברות הטכנולוגיה בעלות השווי הגבוה בעולם ישקיעו ב-OpenAI, יצרנית ChatGPT - הצ'טבוט הפופולרי המבוסס על בינה מלאכותית. מיקרוסופט נחשבת למשקיעה הגדולה ביותר בחברה לאחר שהשקיעה כבר קרוב ל-13 מיליארד דולר.
נציגים מטעם אנבידיה, אפל, מיקרוסופט, OpenAI ות'רייב סירבו להגיב על הדיווח.
המעורבות של חברות הטכנולוגיה הגדולות בתחום הבינה המלאכותית מעוררת ביקורת גוברת והולכת, כשרגולטורים באיחוד האירופי ובארה"ב הביעו חשש מהדומיננטיות של אנבידיה בייצור שבבים ל-AI ומהקשרים הקרובים של מיקרוסופט עם OpenAI; מיקרוסופט שילבה את השירותים של החברה בפלטפורמות ווינדוז וקופילוט AI מתוך ההערכה כי יעזרו להגדיל את הצמיחה.
במקביל, גם לאפל קשרים עם OpenAI. יצרנית האייפון מוסיפה את ChatGPT לחבילת מאפייני ה-AI החדשה שלה, הנקראת אפל אינטליג'נס. החברה הייתה אמורה גם לקבל תפקיד כמפקחת בדירקטוריון של OpenAI, אך התוכניות הללו בוטלו ביולי.
אנבידיה מצידה מספקת את התשתיות החיוניות לפיתוח והפעלה של כלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT. ביום רביעי דיווחה אנבידיה כי ההכנסות ברבעון הוכפלו ל-30 מיליארד דולר, והעריכה כי המכירות ימשיכו לגדול גם ברבעון הנוכחי.
גיוס ההון של OpenAI נחשף השבוע, לאחר שסמנכ"לית הכספים שרה פרייר כתבה במזכר לעובדים כי החברה מחפשת לגייס הון חדש. היא לא סיפקה פרטים רבים לגבי התוכניות, אך ציינה כי OpenAI תשתמש במימון כדי לרכוש עוד כוח מיחשוב ולממן את ההוצאות התפעוליות הקיימות.