סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
אחד ממשחקי האסטרטגיה האהובים יגיע בקרוב לאקסבוקס, למובייל ולענן

לרגל 25 שנה לצאת "אייג' אוף אמפיירס", המשחק יעשה דרכו בשנה הבאה לקונסולת האקסבוקס ואל מכשירי המובייל - וגם לשירות הענן של מיקרוסופט. מיקרוסופט דיווחה אתמול על עלייה בשיעור 13% בהכנסות ממכירת קונסולות, אך ירידה של 3% בהכנסות ממשחקים ושירותים

מיקרוסופט חגגה אתמול (ג') 25 שנים לצאת המשחק "אייג' אוף אמפיירס" (Age of Empire), הראשון באחת מסדרות משחקי האסטרטגיה המצליחות והאהובות ביותר בכל הזמנים. עד היום, המשחק היה זמין אך ורק לשחקני PC. אולם בשנה הבאה, שניים מהמשחקים בסדרה יעשו את דרכם גם לקונסולת האקסבוקס.
"אייג' אוף אמפיירס 2" יושק ב-31 בינואר, 2023 ואילו "אייג' אוף אמפיירס 4" - המשחק האחרון בסדרה - יגיע בהמשך השנה הבאה. המשחקים יהיו זמינים מהיום הראשון דרך "גיים פאס" (Game Pass), שירות המנויים של אקסבוקס. נדיר לשמוע על משחקי אסטרטגיה בזמן-אמת (RTS) שיוצאים לקונסולה, משום ששלטי קונסולה מציעים שליטה מוגבלת במשחק לעומת עכבר ומקלדת של מחשב PC. כמו כן, המשחקים יהיו זמינים גם דרך xCloud, שירות הגיימינג בענן של מיקרוסופט למנויי "Game Pass Ultimate".
מיקרוסופט גם הכריזה כי היא מפתחת גרסת אנדרואיד ו-iOS ל"אייג' אוף אמפיירס". ענקית הטכנולוגיה מנסה מזה זמן-מה להיכנס לשוק המובייל, בין היתר באמצעות רכישת אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) תמורת כ-70 מיליארד דולר. מיקרוסופט הכריזה על העסקה בתחילת השנה והיא צפויה להיחתם סופית עד יוני 2023. ב-2015 החברה כבר השיקה שתי גרסאות מובייל של "אייג' אוף אמפיירס", אך העיבוד החדש צפוי להיות יותר נאמן למקור.
בתוך כך, אתמול דיווחה מיקרוסופט על הכנסותיה בשוק הגיימינג ברבעון הראשון של שנת הכספים. החברה דיווחה כי הכנסותיה ממכירות קונסולת האקסבוקס צמחו ב-13% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. לעומת זאת, הכנסותיה ממכירות משחקים ושירותי גיימינג (מנויים לשירות ה"גיים פאס") ירדו ב-3% לעומת הרבעון המקביל ב-2021. נראה שהירידה נובעת בעיקר מירידה במכירות עותקי המשחקים. ב-PC, למשל, החברה דיווחה על גידול בשיעור 159% במינויים ל"גיים פאס".
1 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט  פברואר 2019
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט  פברואר 2019
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט
(צילום: גטי )
יתרה מכך, ציין סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, כי יותר מ-20 מיליון משתמשים התנסו ב-xCloud, שירות הגיימינג בענן של מיקרוסופט - פי שניים מהנתון שחשפה מיקרוסופט מוקדם יותר השנה. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שיתוף הפעולה עם אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית "פורטנייט". המשחק הפופולרי זמין בחינם דרך שירות הענן של מיקרוסופט, מה שתרם להעלאת מספר השחקנים.