סגור
גג עמוד techtalk דסק

שנה למלחמה: כיצד ההייטק הישראלי מתמודד עם לקוחות בינלאומיים

המלחמה בישראל, שנמשכת כבר למעלה משנה, הביאה לשינויים רבים בחייהם של אזרחי המדינה ובמיוחד בהיבטים העסקיים של חברות טכנולוגיה ישראליות, המנהלות קשרים גלובליים עקביים מול לקוחות בינלאומיים. בעוד שהמצב הביטחוני יוצר אתגרים חדשים, הוא גם מחייב את החברות לפתח דרכי פעולה ותקשורת חדשות, לשמור על יציבות ולבנות מערכות יחסים מבוססות אמון מול שותפיהן ולקוחותיהן ברחבי העולם.
לשמור על קונטקסט מקצועי עם שיח ענייני ללא פוליטיקה
אחד הנושאים המהותיים שחברות טכנולוגיה ישראליות נאלצות להתמודד איתם הוא ההימנעות מהתייחסות לנושאים פוליטיים בשיחות עם לקוחות מחו"ל. הלקוח הבינלאומי, גם אם הוא מביע עניין במצב בישראל, לא תמיד מעוניין להיכנס לעומק הסוגיה הפוליטית וגם אם כן, עדיף להמנע מכך. הפתרון הטוב ביותר הוא להיצמד לשיח מקצועי וממוקד. כל שיחה עסקית צריכה להתמקד בערכים המשותפים לשני הצדדים, תוך הצמדות לנושא המפגש, כדי לשמור על אווירה חיובית וממוקדת.
לשדר עסקים כרגיל
חברות ישראליות מצטיינות בתחום הטכנולוגיה והחדשנות, ולקוחות ברחבי העולם רוכשים מוצרים ושירותים מאחר והם מעריכים את הערך שהם מקבלים. ישנה חשיבות עליונה להבהיר ללקוחות כי על אף הסיטואציה הביטחונית, איכות המוצרים או השירותים אינה נפגעת. חברות טכנולוגיה מצליחות לתפקד בצורה יוצאת דופן, גם כאשר המציאות הביטחונית משתנה, ועליהן לשדר ללקוחותיהן שהן ממשיכות לספק את אותה רמת שירות גבוהה שהלקוחות התרגלו אליה.
למרות שהתמונות מהתקשורת עשויות לצייר תמונה של מלחמה מתמשכת בישראל, המציאות בשטח היא שבמרבית המקרים, העסקים מתנהלים כרגיל. אמנם, קיים לעיתים צורך להתמודד עם מצבי חירום כמו אזעקות, אך חברות הייטק בישראל פיתחו תהליכים שמאפשרים להן להמשיך לפעול בצורה שוטפת כמעט ללא הפרעה. חשוב להעביר ללקוחות את המסר שהעסקים ממשיכים לפעול, ושבמידת הצורך ישנן דרכי פעולה ברורות שמאפשרות להתמודד עם הפרעות זמניות כמו ירידה למקלטים בשל מתקפה.
חיבור אישי והבעת עניין בלקוח
בעידן הגלובלי, עסקים אינם מתנהלים רק סביב מוצרים ושירותים, אלא גם סביב הקשר האנושי. מציאת נקודות חיבור אישיות עם לקוחות מחו"ל, כגון שיחה על חגים, מנהגים מקומיים או תחביבים משותפים, עשויה לשבור את הקרח ולבנות מערכת יחסים חיובית. היכולת להתחבר ללקוח ברמה האישית יוצרת חיבור שהוא מעבר לשיח העסקי, ומסייעת להפחית מתח ולהגביר אמון, במיוחד בתקופות כאלה.
1 צפייה בגלריה
מימין נועם שקד ואלירן מנהלי לקוחות Lightrun
מימין נועם שקד ואלירן מנהלי לקוחות Lightrun
מימין נועם שקד ואלירן שני
(צילומים: ניר סילקמן)
בניית אמון והבעת הערכה לתמיכה בינלאומית
באקלים הנוכחי, אמון בין לקוחות לחברות טכנולוגיה ישראליות הוא קריטי להמשך שיתוף הפעולה. במקרים בהם לקוחות מביעים תמיכה, כדאי לחזק את הקשר על ידי הבעת הערכה והוקרת תודה. חברות רבות משתפות את לקוחותיהן בחוויות שלהן בשטח, בצורה רגישה, ומדגישות את המחויבות שלהן להמשיך ולספק מוצרים ושירותים איכותיים. לקוחות שמביעים סולידריות כלפי המצב, לרוב ישמחו לשמוע כיצד חברות מתמודדות עם המציאות ולתרום להן בתחומים בהם הם יכולים. מעבר לכך, מדובר בהזדמנות לבנות מערכות יחסים חזקות יותר, שמבוססות על אמפתיה וסולידריות.
שילוב של גמישות והתאמה אישית
לאור המצב המורכב, חברות טק רבות נדרשות להפגין גמישות ולספק פתרונות מותאמים לצרכים המשתנים של לקוחות בינלאומיים. זה עשוי לכלול התאמות בזמני הפגישות, שימוש במערכות עבודה מרחוק, ואפילו שינוי במבנה ההסכמים המסחריים בהתאם לנסיבות. גמישות כזו יכולה להוות יתרון תחרותי, שכן לקוחות רואים בחברה שאינה נותנת לנסיבות חיצוניות להפריע את הרצון לשיתוף פעולה.
השקעה בתקשורת שקופה ופתוחה
המצב הביטחוני בישראל מדגיש את החשיבות של תקשורת שקופה מול הלקוחות. לקוחות בינלאומיים מעריכים שקיפות ואמינות, ולכן חשוב שחברות ימשיכו לעדכן את לקוחותיהן בכל שינוי שעשוי להשפיע על לוחות זמנים או תהליכי עבודה, כך ניתן למנוע אי-הבנות ולהבטיח המשך עבודה חלקה ומקצועית.
אין ספק שהמלחמה המתמשכת בישראל הציבה אתגרים משמעותיים בפני חברות טכנולוגיה ישראליות בניהול קשרי העבודה עם לקוחות בינלאומיים. יחד עם זאת, באמצעות שמירה על קונטקסט מקצועי, יצירת קשרים אישיים, ושידור מסר של עסקים כרגיל, החברות מצליחות כבר שנה שלמה לשמור על המשכיות עסקית ולבנות מערכות יחסים אמינות ויציבות. גמישות, תקשורת שקופה והבעת הערכה לתמיכה בינלאומית הם כלים קריטיים בהמשך הצלחת החברות הישראליות בזירה הבינלאומית.
נועם שקד ואלירן הם מנהלי לקוחות בחברת Lightrun