סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף עצמאות 13.5.24 אלעד שפר ו דניאל גרין Faye
אלעד שפר ודניאל גרין, מייסדי Faye. "אנחנו הרבה יותר מחברת ביטוח" (צילום: אוראל כהן)

חברת ביטוחי הנסיעות Faye גייסה 31 מיליון דולר להתרחבות בארה"ב

 חברת האינשורטק, שנבחרה במקום הראשון בדירוג 50 הסטארטאפים המבטיחים של כלכליסט לשנת 2024, גייסה עד כה 19 מיליון דולר. . המנכ"ל אלעד שפר: "אני מצפה שבתוך שנתיים מהיום נגיע להכנסות של 100 מיליון דולר"

חברת האינשורטק Faye, שנבחרה במקום הראשון בדירוג 50 הסטארטאפים המבטיחים של כלכליסט לשנת 2024, גייסה 31 מיליון דולר במסגרת סבב B, מה שמביא את סך גיוסי החברה ל-49 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן הון הסיכון האמריקאית Portage Ventures, בהשתתפות Lumir Ventures, יחד עם המשקיעים הקיימים F2 Venture Capital , Viola Ventures ו-MunichRe Ventures. זהו סיבוב הגיוס השני של Faye ב-12 החודשים האחרונים.
בשיחה עם כלכליסט אומר אלעד שפר, מנכ״ל ומייסד שותף Faye: "החברה לא היתה צריכה גיוס אבל כרגע אנחנו במצב ייחודי שאמנם יש לנו תחרות אבל המתחרים שלנו הם שחקנים ותיקים ואין סטארט-אפ שעושה משהו דומה לנו. אנחנו רוצים להשקיע הרבה יותר בצמיחה שלנו. גדלנו פי 10 בהכנסות השנתיות ממרץ אשתקד למרץ השנה. אני מצפה שבתוך שנתיים מהיום נגיע להכנסות של 100 מיליון דולר".
Faye הוא הסטארטאפ השני של צמד היזמים אלעד שפר (מנכ"ל) ודניאל גרין (CTO). החברה הוקמה ב-2019 עם קבלת השקעה ראשונה מקרן F2. בחודשים הקרובים החברה מתכננת להתמקד ולהשקיע בצמיחה נוספת, פיתוח מוצרים חדשים והרחבת הפעילות בתחומי הביטוח, הנסיעות והפינטק. לחברה 70 עובדים בתל אביב, וירג׳יניה, ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. Faye מתכננת להגדיל את המטה שלה בארה"ב ומשרדיה בתל אביב בעוד עשרות עובדים בחודשים הקרובים.
המוצר שפיתחה Faye מכסה את כל צורכי המטייל לרבות הנסיעה, השהות, הבריאות, מזוודות ואפילו חיות המחמד שלהם. שוק ביטוחי הנסיעות האמריקאי בהתעוררות בשנים האחרונות. בעוד שאין כמעט ישראלי שימצא את עצמו ללא ביטוח נסיעות כלשהו כשהוא על מטוס, בקרב האמריקאים מדובר בפחות מ־40% מהנוסעים. עם זאת, 68% אומרים היום שהם מעוניינים בביטוח כזה.
"אנחנו הרבה יותר מחברת ביטוח", אומר שפר. "אנחנו פלטפורמה מלאה למטייל - פלטפורמת ביטוח, טיפול בבעיות שונות של הנוסעים. אנחנו נוגעים בצרכן ולא בנוסע העסקי. אנחנו רוצים לפתור בעיות של למצוא טיסות, מה קורה כשאבד דרכון, טיפול בהסעה לאשפוז, להודיע לקרובים ועוד. רובד נוסף הוא רובד פיננסי. יש לנו ארנק דיגיטלי לתשלום תביעות באופן מיידי ואתה יכול להשתמש בו במהירות. אני מקווה שבקרוב זה יהיה אמצעי תשלום של המטייל בחו"ל. כל המוצרים החדשים משלימים אחד את השני".