סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימינג
משחקי המובייל צוברים תאוצה - והחברות הגדולות כבר לא יכולות להתעלם

הצמיחה בשוק משחקי המובייל לא עוצרת וחברות הגיימינג הגדולות יוצאות למסע רכישות: במחצית הראשונה של 2021 שילמו חברות המשחקים האמריקניות על מיזוגים ורכישות בתחום המובייל יותר מששילמו בכל שנת 2020

בחודש שעבר, ענקית משחקי המחשב EA שילמה 1.4 מיליארד דולר לרכישת פליידמיק (Playdemic), שפיתחה רק משחק אחד, מצליח מאוד, בשם Golf Clash. המשחק הכניס למפתחת 780 מיליון דולר לאורך השנים. בחודש מרץ, רכשה EA חברה נוספת, Glu Mobile, תמורת 2.2 מיליארד דולר. האסטרטגיה ברורה: לרכז תחת קורת גג אחת כמה שיותר משחקי מובייל. על פי חברת המחקר פיצ'בוק דאטה (Pitchbook Data), חברות המשחקים האמריקניות שילמו עד כה ב-2021 על מיזוגים ורכישות בתחום המובייל יותר מששילמו בכל שנת 2020.
שנת הקורונה הייתה שנה מעולה בתחום הגיימינג - הוצאות הצרכנים על משחקי מחשב גדלו ב-23% לעומת 2019, על פי חברת Newzoo. זהו קצב הגידול הגבוה ביותר שנרשם מאז החלה Newzoo לנטר את שוק הגיימינג לפני כעשור. להערכת Newzoo, שוק משחקי ה-PC והקונסולות צפוי לדעוך השנה (1.7% ו-8.9%, בהתאמה), אך שוק משחקי המובייל ימשיך לצמוח כ-4.4% בשנת 2021 והכנסותיו צפויות להסתכם בכ-90.7 מיליארד דולר - קצת יותר ממחצית מהכנסות שוק הגיימינג העולמי בכללותו.
1 צפייה בגלריה
משחקי קול אוף דיוטי Call of Duty
משחקי קול אוף דיוטי Call of Duty
קול אוף דיוטי מובייל. ההשקה הכי מצליחה למשחק נייד
הסיבה לכך טמונה בהסרת מגבלות הקורונה ברחבי העולם. מאחר שאנשים חוזרים החוצה, הגישה למחשב ולקונסולות יורדת, אבל הטלפון הנייד נותר בכיס ואנשים יכולים להמשיך לשחק מכל מקום. עם פרוץ המגפה, ניאנטיק (Niantic), המפתחת של להיט המובייל פוקימון גו, שינתה את מכניקת המשחק כדי לאפשר למשתמשים לשחק גם בביתם. בשבועות האחרונים, החלה ניאנטיק להציע לשחקנים בונוסים על כך שישובו לשוטט בחוץ במטרה לצוד פוקימונים.
אקטיוויז'ן-בליזארד (Activision Blizzard), הגדולה מבין חברות משחקי המחשב האמריקניות, מבינה היטב לאן הרוח נושבת. בשנת 2015, רכשה אקטיוויז'ן את קינג, המפתחת של קנדי קראש, תמורת 5.9 מיליארד דולר. הדו"חות העדכניים שלה מגלים כי חטיבת המובייל של החברה מכניסה לה כיום יותר מאשר חברת בליזארד, שהוציאה תחת ידה להיטים כמו וורלד אוף וורקראפט (World of Warcraft) ואוברווץ' (Overwatch).
יתרה מכך, איכותם הגרפית של חלק ממשחקי המובייל כבר לא נופלת מזו של הקונסולות והמחשב - וחברות המשחקים ממהרות לפתח גרסאות ניידות למותגים מוכרים. ב-2019, השיקה אקטיוויז'ן את הגרסה הניידת לסדרת משחקי קול אוף דיוטי (Call of Duty). הייתה זו ההשקה המוצלחת ביותר למשחק מובייל עד אז, עם למעלה מ-100 מיליון הורדות בשבוע הראשון. החברה מתכננת להשיק השנה גרסה ניידת למשחק נוסף מאחת הסדרות הכי מצליחות שלה, "דיאבלו".
לחברות הגיימינג הגדולות בהחלט ישתלם בעתיד לבצר את מעמדן בשוק המובייל. על פי דו"ח שפרסמה חברת סנסור טאוור (Sensor Tower) בחודש שעבר, 100 משחקי המובייל המובילים גרפו יותר ממחצית מכלל הכנסות שוק משחקי המובייל העולמי. בשוק האמריקני, 100 המשחקים המובילים הכניסו אף יותר: 64% מההכנסות. בסנסור טאוור מעריכים כי ככל שיתבגר שוק משחקי המובייל העולמי, כך יגדל הנתח של המשחקים המובילים בו.