פלטפורמת המתנות Snappy גייסה 70 מיליון דולר
פלטפורמת המתנות Snappy גייסה 70 מיליון דולר
חברת הסטארט אפ הישראלית מפתחת מרקטפלייס לארגונים לשליחת מתנות מותאמות אישית פועלת בעיקר בארה"ב וגם בישראל. זהו סבב גיוס שלישי של סנאפי, 9 חוודשים בלבד לאחר שגייסה 25 מיליון דולר בסבב שני; עד היום גייסה החברה 105 מיליון דולר
חברת הסטארט אפ סנאפי, המפתחת מרקטפלייס לארגונים לשליחת מתנות מותאמות אישית בקלות ובמהירות, גייסה 70 מיליון דולרים בסבב C. הגיוס מגיע 9 חודשים בלבד לאחר שהחברה גייסה סבב הון שני בהיקף של 25 מיליון דולר.
את סבב הגיוס הנוכחי הובילה GGV Capital בהשתתפות המשקיעים הקיימים: 83North, Saban Ventures ו- Hearst Ventures. החברה תשתמש בכספים אלה כדי להמשיך להשקיע בטאלנטים ובחדשנות ברמה עולמית, בזמן שהיא מתרחבת לסגמנטים ושווקים חדשים, בוחנת רכישות וממשיכה להגדיר מחדש את הקטגוריה. בעקבות הגיוס הודיעה החברה כי בכוונתה לגייס כ-200 עובדים בעולם, מתוכם כ-100 עובדים בישראל.
סנאפי הוקמה ב-2015 וכיום היא מעסיקה 130 עובדים מתוכם 40 בישראל. את הפעילות בישראל מנהל דביר כהן המייסד השני של החברה. עד היום גייסה החברה 105 מיליון דולר.
לפי נתוני החברה, חברות בארה"ב מוציאות יותר מ-125 מיליארד דולרים על מתנות לעובדים וללקוחות. אנשים פרטיים מוציאים 375 מיליארד דולרים על מתנות. אבל הענקת מתנות היא תהליך לא-יעיל, עם החזרות מוצרים בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולרים מדי שנה בארה"ב בלבד. הגישה של סנאפי מעניקה למקבלי המתנה את היכולת לבחור את המתנה המועדפת עליהם ממגוון מתנות שנבחרו בקפידה על ידי אלגוריתם חכם, ומאפשרת למקבלי המתנות לבחור את המתנה שהם אוהבים לפני שהיא נשלחת אליהם לפתח ביתם, הפלטפורמה גם מקלה עליהם בכל הנוגע ללוגיסטיקה ולשמירה על הסביבה.
בשיחה עם כלכליסט אומרת חני גולדשטיין, מנכ"לית החברה ואחד ממייסדיה, "אנחנו פלטפורמה לשליחת מתנות שמאפשרת משלוח מתנה אחת או אלפי מתנות בלחיצת כפתור. המרקטפלייס שלנו כולל עשרות אלפי מוצרים ומתנות. יש בארצות הברית 100 מיליארד דולר של מתנות שמוחזרות והרבה הטבות עובדות לחנויות ולמקבלי המתנות אנחנו מנסים לפתור את החוויה שתהיה מרגשת לשני הצדדים נותן החוויה וגם מקבל אותה".
סנאפי אינה עובדת כיום עם צרכנים פרטיים ולדברי גולדשטיין שמנהלת את הפעילות של החברה מניו יורק: "המרקטפלייס שלנו עובד עם 1,000 לקוחות תאגידיים, אבל אני מעריכה שבשנה הקרובה נתחיל לחשוב על פתיחת המרקטפלייס שלנו גם לצרכנים פרטיים בארצות הברית. אנחנו עובדים בעיקר בארצות הברית וחברות שיש להן בסיס שם".
"נפתח את השוק לצרכן הפרטי"
לדברי המייסד דביר כהן, המנהל את פעילות סנאפי בישראל: "הגיוס הקודם היה לפני 10 חודשים של 25 מיליון והיה מומנטום חזק בשוק יותר ממה שיכולים לתמוך בו. הגיוס החדש יאפשר לנו גם לבחון רכישות של חברות אחרות בשוק והליכה לסגמנטים נוספים. גדלנו ב-800% ב-2020 והיינו אז 40 עובדים. אנחנו נפתח את השוק שלנו בעתיד גם לצרכן הפרטי. אנחנו רוצים שאנשים יחשבו שמתנה זה סנאפי. כבר בשנה הקרובה נתחיל להסתכל על האופציה של פתיחת השירות לצרכן. שוק המתנות בארה"ב שווה 500 מיליארד דולר ויש שם הזדמנות עצומה להתרחבות".
כחלק מהמהלך, יצטרף לדירקטוריון סנאפי מר הנס טונג, שותף מנהל ב-GGV Capital, שתיק ההשקעות שלו כולל חברות מובילות דוגמת: Affirm, Airbnb, Coinbase, Peloton, Slack, StockX, TikTok ו-Wish.
לקוחות החברה כוללים בין היתר את מיקרוסופט, Adobe, Comcast ו-Uber, ולקוחותיה שלחו יותר ממיליון מתנות בששת החודשים האחרונים בלבד. "הלקוחות שלנו מחפשים דרכים חדשניות ויעילות יותר להפגין הערכה כלפי העובדים שלהם בעולם שהופך לדיגיטלי יותר ויותר", אמרה מנכ"לית סנאפי, חני גולדשטיין. "חלק מההצלחה שלנו היא תוצאה של התמקדות בחלק הכיפי של החוויה ויצירת רגעים קסומים שיפתיעו וישמחו את מקבלי המתנות. המטרה שלנו היא להפוך למרקטפלייס המתנות העולמי".