פייסבוק שוב מעתיקה מהמתחרים - תשיק מוצרי אודיו משלה
פייסבוק שוב מעתיקה מהמתחרים - תשיק מוצרי אודיו משלה
הרשת החברתית תכריז על שורת מוצרי "אודיו חברתי" - כולל גרסה משלה לאפליקציית קלאבהאוס, שתאפשר לקבוצות של משתמשים להקשיב ולתקשר עם דוברים על במה "וירטואלית". בנוסף, פייסבוק מתכוונת להשיק מוצר שיאפשר למשתמשים להקליט הודעות קוליות קצרות ולפרסמן בפיד
פייסבוק מתכוונת להכריז על שורה של מוצרים תחת המטרייה של "אודיו חברתי" (social audio), כולל גרסה שלה לאפליקציית חדרי הצ'אט הקוליים, קלאבהאוס, וכניסה לתחום גילוי והפצה של פודקאסטים - כך לפי דיווח באתר Recode. התוכניות של הרשת החברתית כוללות גם גרסת שמע של Rooms – מוצר בתחום שיחות הווידיאו שפייסבוק השיקה לפני שנה.
לפי הדיווח, גרסת פייסבוק לקלאבהאוס תאפשר לקבוצות של אנשים להקשיב ולתקשר עם דוברים על במה "וירטואלית". המוצר ייקרא Hotline, ובחברה החלו בבדיקתו מוקדם יותר החודש. במסגרת האפליקציה הדוברים יכלו לענות על שאלות מהקהל.
פייסבוק מתכוונת גם להשיק מוצר שיאפשר למשתמשים להקליט הודעות קוליות קצרות ולפרסם אותן בפיד שלהם. עוד תשיק פייסבוק מוצר הקשור לפודקאסטים שיפעל בשיתוף עם ספוטיפיי.
דוברת של פייסבוק סרבה להגיב לדיווח, ומספוטיפיי לא מסרו תגובה. פייסבוק צפויה לפרסם רשמית את המוצרים החדשים היום (ב'), אולם לפי הדיווח חלקם יושקו רק במועד מאוחר יותר.
אפליקציית קלאבהאוס, הפועלת על בסיס הזמנות בלבד והושקה לפני כשנה, זכתה לפופולריות ודיווחה על 10 מיליון משתמשים פעילים בשבוע. ההצלחה הזו הדגימה את הפוטנציאל של שירותי צ'אט קוליים, בעיקר במהלך מגפת הקורונה. בדומה, גם בטוויטר בוחנים הוספת פיצ'ר שמע משל עצמם בשם Spaces.
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הראה לא מעט התעניינות בקלאבהאוס, כולל הופעות במספר צ'אטים באפליקציה, אחת מהן עם מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק. בתוך כך, קלאבהאוס הכריזו לאחרונה על סבב גיוס הון חדש שמעניק לחברה שווי של 4 מיליארד דולר.