סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ענקית הקמעונאות וולמארט קונה את הסטארט-אפ הישראלי זיקית

זיקית פיתחה טכנולוגיה למדידה וירטואלית של בגדים דרך אפליקציה או ישירות באתר המותג. סכום הרכישה לא פורסם, אך המנכ"לית יעל ויזל כתבה כי מדובר ב"אחד האקזיטים הגדולים של השנה"

ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט קונה את חברת הסטארט-אפ הישראלית זיקית (Zeekit), העוסקת בתחום האופנה. החברה פיתחה טכנולוגיה למדידה וירטואלית של הבגדים דרך אפליקציה או ישירות באתר המותג. סכום הרכישה לא פורסם, אך המנכ"לית יעל ויזל כתבה כי מדובר ב"אחד האקזיטים הגדולים של השנה".


זיקית נוסדה ב-2013 על ידי ויזל, ניר אפלבוים ואלון קריסטל. עד היום גייסה החברה כ-12 מיליון דולר בלבד, בעיקר ממשקיעים פרטיים, ובהם אבנר סטפק. על פי הדיווח שהוציאה וולמארט בבלוג באתר שלה, היא מצפה שהרכישה תעזור לה בתחום האופנה. סגנית הנשיא דניס אינסנדלה (Denice Incandela) אמרה שבעזרת הטכנולוגיה של החברה הישראלית לקוחות יוכלו למדוד את בגדי המותג הפרטי של וולמארט וכן למדוד בגדים של ליוויס.

1 צפייה בגלריה
וולמארט קנתה את זיקית
וולמארט קנתה את זיקית
זיקית
(Walmart)

כאשר הטכנולוגיה תושק באתר של וולמארט, הלקוחות יוכלו להעלות תמונות שלהם או לבחור בין דגמים שונים לפי גובהם, מבנה גופם וגוון עורם. הטכנולוגיה תראה כיצד הבגדים יתאימו ותהיה דומה לחוויה שיש להם בחנות. הם יוכלו גם להיעזר בחבר בקבלת החלטה על רכישה על ידי שיתוף התלבושת הווירטואלית וקבלת חוות דעת.
באתר של וולמארט נכתב: "הטכנולוגיה המרשימה של זיקית נוסתה על ידי מותגים וקמעונאים מובילים רבים בתעשיית האופנה. הטכנולוגיה משתמשת בעיבוד תמונות בזמן אמת כדי למפות את התמונה של האדם באלפי קטעים. הלבוש מעובד באופן דומה והנקודות המקבילות ממופות לסימולציה סופית אחת. אנו מאמינים שהטכנולוגיה של זיקית יכולה לשמש גם ליצירת חוויות אופנה אחרות, כולל יכולת לבנות את הארון הווירטואלי הגדול בעולם ולערבב ולהתאים בגדים בצורה חלקה.
"לאחר שהעסקה תיסגר אנחנו נשמח לצרף אלינו את הצוות המנוסה של זיקית ושלושת המייסדים, ויזל כמנכ"ל שלה; קריסטל, מנהל הטכנולוגיה הראשי; ואפלבוים, סמנכ"ל מחקר ופיתוח, שמביאים ניסיון רב ויכולות טכנולוגיות מרשימות. אנו בטוחים שעם מומחיות הצוות בהבאת טכנולוגיות תדמית בזמן אמת, ראיית מחשב ובינה מלאכותית לעולם האופנה, נזהה דרכים רבות יותר לחדש עבור לקוחותינו בהמשך המאמץ שלנו להיות הבחירה הראשונה באופנה".
ויזל כתבה בפייסבוק את הדברים הבאים: "חברים! תודה רבה על כל המילים החמות. כרגע אנחנו תחת מגבלת פרסום פרטים ומקווים שבקרוב נוכל לשתף יותר. נספר שהקמנו את זיקיתנו לפני שבע שנים, שבמהלכן התמזל מזלנו לעבוד עם חברות האופנה הכי גדולות ומלהיבות בעולם ולהטמיע בהן טכנולוגיה כחול-לבן שההשראה לה היתה טכנולוגיות צבאיות שהכרנו מהשירות בחיל האוויר והתעשיות הבטחוניות. בשנה האחרונה המומנטום של זיקית התעצם עד ההודעה המרגשת הזאת. תמיד שואלים לגבי המחיר - אז עוד יש איסור פרסום אבל מבדיקת מומחים זהו אחד האקזיטים הגדולים השנה, והאקזיט הגדול ביותר בישראל עד היום של מנכ"לית שהובילה את החברה מיום היווסדה ועד מכירתה".