גיימינגאטארי משנה כיוון: חוזרת להתמקד במשחקי פרימיום למחשבים וקונסולות
גיימינג
אטארי משנה כיוון: חוזרת להתמקד במשחקי פרימיום למחשבים וקונסולות
אחרי שנים של טלטלות וניסיונות להרוויח ממשחקי מובייל, מודיעה החברה על חזרה למשחקים גדולים ורציניים -בניסיון נוסף להמציא את עצמה מחדש ולשחזר את תהילת העבר. המשחקים הראשונים מיועדים לצאת לשוק עד אפריל 2022
עבור ישראלים שגדלו בשנות ה-80 וה-90, אטארי היתה כמעט שם נרדף למשחקי מחשב, כשהקונסולות שלה היו נפוצות כאן הרבה יותר מאלו של המתחרות, נינטנדו וסגה. גם בעולם אטארי נחשבה בשנים האלה לאחת השחקניות הגדולות בתחום, עד שבאמצע שנות ה-90 חוותה כמה כשלונות רצופים. קונסולות כמו ג'גואר היקרה ולינקס שניסתה להתחרות בגיים בוי הנייד לא הצליחו, ואטארי נטשה את תחום החומרה לטובת התמקדות בתוכנה.
למרות ניסיונות רבים לאורך השנים, החברה לא הצליחה לחזור לגדולתה, ועברה עוד ועוד ידיים בין קונים ובעלי מניות שונים, עד שלבסוף נקנתה על ידי חברת Infograms הצרפתית. ב-2014 הודיעה אטארי על אסטרטרגיה חדשה שכללה התמקדות בעיקר במשחקי קזינו אינטרנטיים, ובהמשך גם במשחקי Free to play במובייל.
הבוקר (ג') הודיעה החברה על שינוי כיוון נוסף: חזרה אל משחקי פרימיום למחשבים ולקונסולות, בניסיון לפנות שוב אל קהל הגיימרים הרציניים, שעדיין זוכרים לה חסד נעורים. חלק מהמשחקים הקיימים שלה, כמו Atari cobmat: Tank Fury או Ninja fury ירדו מחנויות האפליקציות והתמיכה בהם תיפסק כבר בחודשים הקרובים, אבל החברה ציינה שהיא תמשיך להפעיל מותגים אחרים שהצליחו יותר, למרות שלא פירטה מעבר לכך. ההודעה על השינוי מפתיעה במיוחד לאור השיפור החד בנתונים הכספיים של החברה שהביא עימו המהלך הקודם ב-2014. החברה הצליחה לצאת מחובות של כ-25 מיליון דולר והפכה לרווחית ונקייה מחובות ב-2017.
המשחקים הראשונים שאטארי תוציא נמצאים בפיתוח מזה מספר חודשים, והם מיועדים לצאת לשוק לפני אפריל 2022. החברה שומרת בינתיים על שתיקה בקשר לפרטים נוספים על המשחקים שבפיתוח, אבל מבטיחה שתעשה שימוש ב"200 המותגים הקיימים והמוכרים" שלה, כדי לנסות לנצל את הפופולריות שלהם.
"בכל חוויית משחק שאנחנו מפתחים, הכוונה שלנו היא לספק רגעים מהנים ומשמעותיים לשחקנים", הודיע מנכ"ל החברה, וויד ג'יי רוזן, בהודעה שהוציא. "זו המהות של אטארי, שמחברת בין ההיסטוריה של החברה לעתיד שלנו. אנחנו מרגישים שמשחקי פרימיום מבטאים טוב יותר את המהות הזו ואת ה-DNA של החברה, אבל לא נוטשים לגמרי את תחום המובייל".
ההודעה מגיעה לאחר שבאפריל פוצלה החברה לשתי מחלקות נפרדות: Atari gaming, שהיא זו שתעבוד על פיתוח המשחקים, ו-Atari blockchain, שמתמקדת בפוטנציאל של גיימיינג בעולמות הקריפטו והבלוקצ'יין, בעוד ניסיון לשמור על רלוונטיות בעשור הקרוב.