פלייטיקה משחררת דו"ח רבעוני ראשון, מדווחת על עלייה של 20% בהכנסות
פלייטיקה משחררת דו"ח רבעוני ראשון, מדווחת על עלייה של 20% בהכנסות
במקביל לעלייה בהכנסות נרשמה ירידה במספר המשתמשים היומי; פלייטיקה מדגישה גם את החשיבות האסטרטגית של פורטפוליו משחקי הקז'ואל שלה, המציג עלייה עקבית
חברת המשחקים הישראלית פלייטיקה שחררה השבוע את נתוני הרבעון הראשון שלה מאז שהונפקה בבורסה בינואר. הנתונים בסך הכל מראים כי מצב החברה יציב, עם עלייה של 20% בהכנסות בהשוואה לאותו הרבעון ב-2020 – כ-639 מיליון דולר בהשוואה ל-534 מיליון דולר. במקביל חלה ירידה של כ-10% במספר המשתמשים הפעילים היומיים. עם זאת, רווח החברה נותר כמעט בלא שינוי: ברבעון הנוכחי פלייטיקה דיווחה על רווח של קרוב ל-36 מיליון דולר, זהה כמעט לרווח שלה ברבעון המקביל בשנה שעברה. פלייטיקה הקרינה אופטימיות עם עדכון התחזית למחזור השנתי, מ-2.44 מיליארד דולר ל-2.6 מיליארד דולר.
מדוע ההכנסות עולות בעוד מספר המשתמשים יורד? ככלל, מרבית התחזיות לענף בסוף השנה שעברה חזו האטה ואף נפילה ברווחים של הענף כולו ב-2021, ככל שהעולם ייפתח בחזרה ולבידור הדיגיטלי תהיה יותר תחרות על הזמן הפנוי של המשתמשים. במקרה של פלייטיקה ניתן להעריך למשל כי מדובר בתהליך דו-כיווני: עם ההקלה בסגרים אמנם פחות משתמשים פונים למשחקי מובייל כאמצעי להעברת זמן, אבל מצד שני בקרב משתמשים חדשים שנכנסו לתחום משחקי המובייל בשנה הזו עולה הנכונות להוציא כסף על התחביב החדש. במשחקי מובייל חינמיים הרוב המוחץ של המשתמשים לא בוחר להוציא כסף על תוכן או זמן משחק נוסף, והכנסות התעשייה נסמכות על מיעוט יחסי של שחקנים נלהבים במיוחד, דבר שפלייטיקה עצמה מציינת בדו"ח כנקודת תורפה אפשרית של החברה.
פלייטיקה, שנוסדה והתמקדה לאורך השנים במשחקי סושיאל קזינו, מבליטה בדו"ח גם את העלייה של פורטפוליו משחקי הקז'ואל שלה (משחקי מובייל ללא יסוד של מזל). פורטפוליו הקז'ואל כולו, אותו פלייטיקה מתארת כ"חטיבה אסטרטגית", עלה בהכנסות ב-30% לעומת השנה שעברה, בדגש על המשחק Solitaire Grand Harvest, שצמח ב-60%, ו-Board King, שצמח ב-57%. בורד קינג נרכש על ידי פלייטיקה לפני כארבע שנים כאשר רכשה את סטארט-אפ הגיימינג המקומי ג'לי באטן. גם את סוליטר פלייטיקה רכשה לפני כשנתיים כחלק ממגמה של גיוון המשחקים שלה.