סין: 33 אפליקציות אוספות מידע אישי על משתמשים בניגוד לכללים
סין: 33 אפליקציות אוספות מידע אישי על משתמשים בניגוד לכללים
בין החברות שקיבלו עשרה ימים לתיקון הבעיות - ביידו וטנסנט. היום נכנסו לתוקף חוקים בסין האוסרים על מפעילות סמארטפונים לסרב להעניק שירות בסיסי ללקוחות שלא מוכנים להעביר אליהן מידע אישי "לא חיוני"
הרשויות בסין הודיעו כי 33 אפליקציות הפרו את הכללים הנוגעים לאיסוף מידע על המשתמשים, ביניהן תוכנה לניווט מפות שמספקות ענקיות האינטרנט באיידו וטנסנט. לפי הודעת מנהל הסייברספייס הסיני, מרבית ההפרות נוגעות לאיסוף מידע אישי שאינו רלוונטי לשירותים שמעניקות החברות. כך מדווחת סוכנות בלומברג.
בעקבות זאת, מפעילות האפליקציות התבקשו לתקן את הבעיות בתוך עשרה ימי עבודה, אחרת יוטלו עליהן עונשים. עם זאת, לא נחשפו העונשים האפשריים. ההודעה התפרסמה לאחר שהרשות ביצעה בדיקות לאחרונה באפליקציות שבשימוש תדיר.
הבדיקה מצאה עוד כי האפליקציות המדוברות אספו מידע אישי מבלי לקבל את הסכמת המשתמשים והמפעילים אף ניסו לשכנע את הלקוחות להעניק להן גישה לרשימת אנשי הקשר שלהם.
במרץ פרסמה הממשלה חוקים חדשים שאסרו על מפעילות הסמארטפונים מלסרב להעניק שירות בסיסי ללקוחות שלא מוכנים להעביר אליהן מידע אישי "לא חיוני". החוקים הללו נכנסו לתוקף היום (שבת).
ממשלת סין הגבירה בחודשים האחרונים את הפיקוח על חברות האינטרנט על רקע החשש מההשפעה הגדלה שלהן על כל חיי היום יום, זאת בנוסף לכמות העצומה של מידע שהן אוספות דרך השירותים שהן מספקות, כמו קניות מקוונות, פלטפורמות הודעות ושיתופי נסיעות. המאמצים המוגברים מצד הממשלה כבר גרמו לחברת הפינטק אנט גרופ של ג'ק מא לבטל ברגע האחרון הנפקה מתוכננת, ובמקביל הוטל קנס בגובה שיא על ענקית המסחר המקוון עליבאבא.
לפי הדיווחים, הממשלה גם הציעה להקים מיזם משותף ביחד עם חברות המסחר המקוון ופלטפורמות התשלומים הגדולות במדינה, שתאפשר לפקח על המידע היקר שהן אוספות ממאות מיליוני הלקוחות.