סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

משרד התקשורת מבטל את ההפרדה בשוק האינטרנט בין תשתית לספק

הביטול, ששם סוף לפיצול שקיים בשוק מזה 20 שנה, ייכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה ונועד להפסיק את תופעת זריקת האחריות בין החברות בשוק במקרים של תקלות ולמנוע תשלומים עודפים על מוצרים שאינם בשימוש

שבוע אחרי שחזר למשרד התקשורת, השר המכהן יועז הנדל, חתם על רפורמה ששמה סוף לפיצול בין הספק לתשתית בשוק האינטרנט. המשמעות עבור הצרכנים היא יצירת כותבת אחת ויחידה לרכישת השירותים וכן לפתרון התקלות.


הרפורמה, שתיכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה, נועדה לשים סוף לתופעת "זריקת האחריות" בין ספקי האינטרנט לבעלי התשתיות בנושאי תקלות מתוך שאיפה להעלות את סטנדרט השירות בענף. כמו כן היא צפויה למזער את תופעת המנויים הרדומים, שלפי הערכות משלמים כ-50 מיליון שקל עודפים, על מוצר שאינו בשימוש. במשרד התקשורת, בניהולה של לירן אבישר בן חורין, מציינים כי בשנה החולפת הוביל המשרד לצמצום של כ-46% מהמנויים שסבלו מהתופעה.
תהליך המעבר לאסדרה החדשה בשוק צפוי להיות הדרגתי תוך חיזוק מנגנון השוק הסיטונאי, כך שתישמר התחרות בענף לאחר ביטול ההפרדה בין התשתית לספק. כן ייווצרו מנגנונים שיבטיחו שגם שחקנים קטנים ושחקנים חדשים יוכלו לפעול אפקטיבית ותחרותית מול בעלי התשתיות וכך יוכלו להמשיך לשווק את השירות.
1 צפייה בגלריה
יועז הנדל שר התקשורת
יועז הנדל שר התקשורת
יועז הנדל שר התקשורת
פיצול שוק האינטרנט בין ספק לתשתית החל לפני כ-20 שנה במסגרת מאמצים של המדינה לעודד תחרות בשוק התקשורת, שנשען אז בעיקר על התשתית של בזק. באוקטובר האחרון פרסם המשרד שימוע בנוגע לביטול הפיצול, שאחריו גיבש את המתווה שאושר הבוקר על ידי הנדל.
כחלק מהמתווה יידרשו החברות שמחזיקות בתשתית אינטרנט להציג למשרד התקשורת הסכמי מדף עם חברות ה"ספקים", שיכללו מדדי תוצאה ומנגנוני פיצוי מוגדרים ומוסכמים מראש. לקוחות קיימים שיבקשו להמשיך לצרוך את שירותי האינטרנט באופן מפוצל, יורשו לעשות כן, אך לקוחות חדשים יצטרפו לשירות האחוד בלבד.
במשרד התקשורת יבדקו את המגמה בשוק בתום שנה מיום יישום הרפורמה ובהתאם לממצאים ישקלו צעדים עתידיים לטובת יישום הרפורמה ושיפור השירות לצרכנים.
"זו אחת ההחלטות הראשונות מכיוןן שההשפעה שלה על הכיס של אזרחי ישראל ועל השירות שיקבלו עצומה - אינטרנט הוא מוצר אחד", הסביר הבוקר שר התקשורת הנדל. מנכ"לית המשרד אבישר בן-חורין, הוסיפה: "הפיצול, שהיה חשוב בשעתו, הפך למקור לטרטור, שגשוג תופעת המנויים הרדומים, ולפגיעה בשירות לו זוכים הצרכנים".