בלעדיחברות ההייטק לא מחכות לרגב: במו"מ להפעלת טיסות לניו יורק
בלעדי
חברות ההייטק לא מחכות לרגב: במו"מ להפעלת טיסות לניו יורק
מטה ההייטק מקיים מו"מ עם שלוש חברות תעופה כדי שיפעילו את הטיסות בינואר-מרץ; הן יהיו פתוחות לציבור הרחב, והמחירים - דומים לאלה של לפני המלחמה; ברקע: המצוקה של חברות ההייטק בשל מיעוט הטיסות בין ישראל לניו יורק ומחיריהן הגבוהים
מטה ההייטק לא מחכה למשרד התחבורה: ל"כלכליסט" נודע כי המטה מקיים מגעים מתקדמים להפעלת קו תעופה עונתי בין ישראל לארה"ב בינואר-מרץ. הטיסות יהיו פתוחות לציבור הרחב, והמחירים - דומים לאלה של לפני המלחמה. חלק מההכנסות ייתרמו לפעילות חברתית ולעמותות הפועלות לשיקום ישראל.
המטה, הכולל בין השאר את החברות הגדולות בענף ההייטק בישראל, החל את היוזמה לאחר שקיבל עשרות פניות מיזמים וחברות אשר נקלעו למצוקה קשה בשל מיעוט הטיסות בין ישראל לניו יורק ומחיריהן הגבוהים.
גורם במטה ההייטק אומר לכלכליסט שהמטה נמצא כיום במו"מ עם שלוש חברות שמוכנות להפעיל קו תעופה בין ישראל לניו יורק שלוש פעמים בשבוע במטוסים גדולים - דרימליינר או איירבוס. המטוס יוחכר בצורת תפעול "רטובה", הכוללת את הוצאות הצוות, ביטחון, סידורי קרקע , תחזוקה וכדומה. הטיסות יתחילו בינואר ויפעלו לפחות עד מרץ וייתכן שאף מעבר לכך.
חברת התעופה שתיבחר תצטרך לקבל אישור ממשרד התחבורה - עם זאת מאחר שלא מדובר בקו סדיר, מדובר באישור טכני בלבד.
כדי להבטיח את התשלום לחברת התעופה, במטה יפנו לחברות (לא רק בתחום ההייטק) כדי שיתחייבו לרכוש כרטיסים בהיקף כולל מינימלי של 20 אלף דולר עבור עובדיהן או שימכרו אותם לסוכנויות נסיעות. הרווחים יתחלקו בין כל החברות האלה. במטה אומרים כי כבר קיבלו הסכמה עקרונית מעשרות חברות. חלק מהרווחים ייווצרו מהטסת מטענים.
ממטה הייטק נמסר: "יש מצוקה אמיתית וממושכת של טיסות וכרגע אין פתרונות למי שצריך לטוס לארה"ב. אין זמינות והמחירים בשמים. החלטנו לא לחכות לפתרונות ממשרד התחבורה ולייצר אותם בעצמנו. אנחנו כמובן פותחים את האפשרות לכל הציבור הרחב ומקווים שבימים הקרובים נוכל להתחיל למכור את הטיסות דרך סוכני הנסיעות. אנחנו מתחייבים להגינות ומחירים דומים לטיסות לארה"ב טרום המלחמה. ככל שיהיה ביקוש גבוהה נפעל להגדיל את הקווים".
מטה ההייטק כולל את החברות הציבוריות וחברות הצמיחה הגדולות בישראל וכמו כן את קרנות ההון סיכון המובילות בארץ.