סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מיכה קאופמן מנכ"ל Fiverr
מיכה קאופמן, מנכ"ל Fiverr (צילום: עומר הכהן )

פייבר העלתה את התחזית השנתית למרות רווחיות חלשה ברבעון השלישי

החברה, שמפעילה פלפטפורמה שמחברת בין פרילנסרים ללקוחות, רשמה ברבעון צמיחה של 8% בהכנסות לצד צניחה של יותר מ-50% ברווח; פייבר צופה הכנסות של כ-390 מיליון דולר בשנת 2024, שישקפו לה קצב צמיחה שנתי של 7%-8%, נמוך בהרבה מהצמיחה המואצת שלה בתקופת הקורונה

חברת פייבר הפתיעה לטובה בשורת ההכנסות בדוחות הרבעון השלישי של 2024, אך הציגה חולשה ברווחיות. לצד פרסום הדוחות העלתה פייבר, שמפעילה פלטפורמה לחיבור בין פרילנסרים ללקוחות, את התחזית לשנה כולה.
פייבר צופה שתסיים את 2024 עם הכנסות של כ-390 מיליון דולר, לעומת הערכות קודמות להכנסות של כ-380 מיליון דולר.
עם זאת, הכנסות אלה ישקפו קצב צמיחה שנתי מתון של 7%-8% שלא משתווה לצמיחה המואצת של פייבר בזמן מגפת הקורונה והתקופה שאחריה. מתחילת השנה הניבה מניית פייבר למשקיעים תשואה שלילית של 8% וזאת בעיקר לנוכח קצב הצמיחה האיטי יחסית ללא שיפור משמעותי ברווח. החברה נסחרת כיום סביב שווי של כ-900 מיליון דולר.
את הרבעון השלישי סיימה החברה עם הכנסות של 99.6 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה. ברבעון הרביעי היא צופה כעת הכנסות בטווח של 102-100 מיליון דולר. ההכנסות עולות בקצב שתואם גם את היקף העסקה הממוצע לרוכש שירותים באתר של פייבר שעלה ב-9% ל-296 דולר, וגם מספר הרוכשים הפעילים בפייבר עלה בשיעור דומה. מול הרבעון הקודם מדובר בירידה במספר הרוכשים הפעילים ל-3.8 מיליון משתמשים, לאחר שגם בו נרשמה ירידה.
לצד ההפתעה החיובית בהכנסות, בתחום הרווחיות נרשמה הרעה כבר משורת הרווחיות הגולמית שירדה ל-81% מתוך ההכנסות לעומת 83.7% לפני שנה. על רקע זה גם ההפסד התפעולי העמיק ל-3.5 מיליון דולר לעומת 2.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
בזכות ההכנסות מריבית שהגיעו לכמעט 7 מיליון דולר, רשמה פייבר רווח נקי של 1.35 מיליון דולר מול רווח של 3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023 ורווח נקי של 3.3 מיליון דולר ברבעון הקודם.
גם תזרים המזומנים היה קטן בהשוואה לרבעונים הקודמים והסתכם ב-11 מיליון דולר, אך הוא הושפע מהפרשה של 12 מיליון דולר בעקבות רכישת חברת הדרופשיפינג AutoDS ברבעון הקודם.
הרכישה אמורה לאפשר לפייבר להרחיב את קטגוריית הדרופשיפינג, פיתוח אתרים וניהול סחר אלקטרוני, הנחשבות לצומחות והדומיננטיות בעולם הפרילנסרים.