סגור
ענת בוגנר מנכלית דלתא
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא מותגים (צילום: אוראל כהן)

רווחי דלתא מותגים זינקו ב-71%, תחלק דיבידנד של 200 מיליון שקל

חברת ההלבשה רשמה ברבעון השני רווח נקי של 34.4 מיליון שקל; זאת אחרי השקת Victoria’s secret ו-Bath&Body Works עם צמיחה של 671.2% במכירות, עלייה דו ספרתית במכירות החנויות הזהות של דלתא ופיקס, צמצום הנחות לצרכן וירידה בהוצאות מכירה ושיווק; המניה טסה בת"א

דלתא מותגים שבשליטת (80%) דלתא גליל של אייזק דבח (49.4%), חתמה את הרבעון השני עם זינוק של 71% ברווח הנקי שהסתכם ב-34.4 מיליון שקל. המניה טסה בת"א ב-11%.
זאת בעקבות השקת רשתות Victoria’s secret ו-Bath&Body Works, ועלייה דו ספרתית במכירות החנויות הזהות של דלתא ופיקס, לצד צמצום הנחות לצרכן וירידה בשיעור הוצאות מכירה ושיווק.
לאור הרווחיות, תזרים המזומנים בשנתיים האחרונות והמזומנים בגובה 334.5 מיליון שקל שנצברו בקופת החברה, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד מיוחד בגובה כ-200 מיליון שקל המתווסף לכ-48.9 מיליון שקל שחילקה החברה מתחילת השנה.
מכירות דלתא מותגים המפעילה 211 חנויות, צמחו ברבעון השני ב-36% ל-262.5 מיליון שקל. הצמיחה הושגה הן מפעילות מגזר "מותגים בבעלות" הכולל 174 סניפי דלתא, 31 סניפי fix ו-6 חנויות מותג היוגה פנטה ריי, בשילוב אתרי האונליין של המותגים, שצמחו ב-21.8% ל-230.3 מיליון שקל. פעילות המותגים בבעלות, רשמה זינוק של 41% ברווח התפעולי שהסתכם ב-41.8 מיליון שקל, ושיקף 18.1% רווחיות תפעולית, לעומת 15.7% ברבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה במכירות הושגה גם מצמיחה של 671.2% במכירות המותגים בזכיינות (ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works) שהושקו ברבעון, והסתכמו ב-32.2 מיליון שקל. גם הרווח התפעולי של הפעילות החדשה זינק בחדות ל-6.3 מיליון שקל, כך שהרווחיות התפעולית עמדה על 19.5% מהמכירות, לעומת 10.6% ברבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה במכירות המותגים בזכיינות נרשמה למרות שבעקבות המלחמה המתמשכת נדחתה פתיחת חנויות שני המותגים מחודש פברואר לחודש אפריל, ונעשתה בהשקה שקטה, כשבעלות המותגים סייעו לדלתא בהוצאות הדחייה בהיקף לא מהותי.
הצמיחה במכירות לא התגלגלה במלואה לשורת הרווח הגולמי שצמח ב-35% ל-168.7 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה במעט ל-64.3% מהמכירות, לעומת 64.8% ברבעון המקביל אשתקד. השחיקה ברווחיות נגרמה מהיחלשות השקל ביחס לדולר ומהוצאות עסקאות הגנה, אותן קיזזה החברה באופן חלקי, באמצעות שינוי תמהיל המוצרים, שאפשר לה לצמצם את ההנחות לצרכן.
העלייה במכירות אפשרה לחברה לצמצם את שיעור הוצאות מכירה ושיווק ל-44.2% מהמכירות, לעומת 47.2% בתקופה המקבילה אשתקד, ואת הוצאות ההנהלה ל-1.8% לעומת 2.2% ברבעון המקביל אשתקד. הדבר הוביל לזינוק של 60% ברווח התפעולי שהסתכם ב-48 מיליון שקל.
מועדון הלקוחות של דלתא מונה כ-1.3 מיליון חברים, ואחוז המכירות המזוהות של חברי המועדון עומד על כ-77% ממכירות מותג דלתא ברשת החנויות ובאתר האונליין לעומת 76% ביוני אשתקד.
בחודש מאי החולף השיקה החברה מועדון לקוחות חדש בשם +Delta העתיד לכלול את כלל חמשת מותגי החברה, במטרה לחזק את מיצובה של דלתא כקבוצת קמעונאות, באמצעות מתן אפשרות ללקוחות המועדון לקבלת הטבות ומימוש הנקודות בין כל חמשת המותגים. במקביל, ממשיכה החברה בבניית המרלו״ג הרובוטי, שנועד לתמוך בצמיחה העתידית תוך שמירה על יעילות תפעולית.